Perser iFokus

Perser

Etikett09-hälsa-beteenden
Läst 751 ggr
feiner
2007-05-06 12:57
0

Löp

Min minsting nu fem månader löper för första gången, lite tidigt tänkte jag och hoppades att det skulle försvinna efter ett par dagar…. nu har min lilla exotic löpt i drygt en vecka. Hon pratar och knorrar konstant, ålar runt på golvet och småtrakaserar vår andra äldre katt som tycker hon är jobbig då och hugger och tvättar henne i nacken om vart annat. Vet något hur länge detta brukar vara, kommer det gå över av sig själv?

Boromir
2007-05-06 13:15
0

Mina persertöser började löpa redan vid 5,5 mån.ålder. Det gick inte över av sig själv och jag blev tvungen att avbryta löpet och ger de nu p-piller. Min vet. tyckte också att det var tidigt men förklarade det med att det kunde bero på att jag har en fertil hane här hemma. Fast lika troligt är att de är genetiskt, då särskillt deras pappa var tidigt fertil.

Jag resonerade som så att en så ung katt har ju inte alls vuxit färdigt. Det syntes ganska snabbt att det tog på krafterna att löpa. Därför tycker jag det är bättre att förskjuta löpet tills de vuxit, åtminstone till året. Mina honors löp brukar inte "gå över" utan naturen får lite hjälp på traven med p-piller.

Marita-L
2007-05-06 15:13
0

Min lilla började vid 7 månader  å löpte i 13 dagar sedan gjorde hon ett uppehåll en vecka började sedan 11 dagar. Gjorde sedan ett uppehåll i några veckor började igen. Nu är hon snart 10 månader så jag lät henne paras av min hane vi får se om det har tagit sig.

Man bör inte sätta in p.piller på en sådan ung katt.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s