Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 830 ggr
Niffi
0

Choklad-vit

Kopierar Ankis inlägg i annan tråd hit till frågelådan. 

Hej Rolf

Annki på AnnKriellas här
här kommer den första frågan….
är chokladvita perser o exotic godkända inom IDP?
har de varit det länge??
vet du om de oxå är det inom SVERAK??
/Annki

Niffi
0

Hej Anki!

Vad jag kan minnas har alltid kombinationen choklad/vitt varit tillåten inom IDP. Det gäller då PER/EXO b 01, b 02 & b 03. Inom IDP går det även bra med b 09

Dessa, b 01, b 02, b 03,är även tillåtna inom Sverak om jag inte misstar mig.

/Rolf

Dockan
0

KyssGud va det låter urläckert med Choklad Vit ,det ska bli spännande att se.LENA PENA….

Hälsningar LENAGlad

Annkis54
0

tack för detta

jag ser fram emot detta oxå
tänk att ibland går tiden såååå sakta

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Tindra-choklad
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en underbar bild på min fina chokladvita hane som heter S*Monkey´s After Eight

Bullan
0

Kanske dum fråga?…men jag är inte van att se shokladfärgade katter…har nog aldrig sett en! Vad är det som kännetecknar just den färgen?

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Kittentotts
0

Jag är i så fall lika dum Bullan, jag brukar fastna för typen ej färgen.

Tindra-choklad
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag skickar en bra bild på mina 2 chokladkatter som ligger bredvid sina 2 andra syskon.Det som är så spännande med chokladlinjerna är att man inte VET om det blir nån med just chokladfärgen.Sen att det är svårt att få denna färg gör allt så mycket spännande…Vore kul om fler höll på med denna färg så vi får in lite nytt "blod" i dessa färger..

//Mvh Sanna

Bullan
0

Skrattande#7 Ja där syns det ju tydligt hur en shoklad ska se ut jämfört med svart!…LÄCKERT!!!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Kittentotts
0

Härliga färger!

Tindra-choklad
0

Visst är det underbara färgerSkrattande

Jag blev sååå glad när det var 2 av 4 som fick rätt färg.Min hane som är min visningsbild är ju choklad och vit.

Förhoppningsvis blir det fler chokladkatter här hemma i framtiden.Minst en hona till med choklad eller anlag av det iallafall.

manbukten
0

Hej allihop!

De godkändes i början på 80 talet

-81 regades de som x

-85 när jag hade min första kull var de godkända

Mona