Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 987 ggr
Kittentotts
0

Morning Torsdag!

THURSDAY

Idag ska jag till min läkare för reda ut min dagliga huvudvärk som bara blir värre o värre. Och så ska det tas prover på varför jag är förskyld i ett sen i Julas. Hoppas de finner något så jag får reda på varför jag ständigt mår skit. Hoppas ni andra får en underbar dag! Här skiner solen för fullt. Dessa dagar är roliga för då ramlar det in besök hos oss, igår kom styvdottern, och sen kom dottern min, vi hade en mysstund alla 3 ute i solen.

ophelia
0

Godmorgon.Lycka till med läkarbesöket.Håller tummarna att det inte är något allvarligt.Solen skiner här också men natten var sval..

Ha en bra dag alla…/Sylvia

Papris
0

Idag ska jag åka till stockholm o gå på konsert med syrran… Resa igen, fast det här är lite roligare… Nee, nu måste jag åka till flygplatsen!!!!

Cajza
0

Godmorgon, idag ska jag jobba igen har halsfluss och varit hemma tre dagar och är smittofri och bättre.

Hoppas det går bra hos läkaren Carina, och att han hittar orsaken till huvudvärken och kan ge dig hjälp.

Här är kanonväder, sol (får inte vara i solen)och svag vind, hoppas alla får en skön torsdag// Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Soffan79
0

God morgon.

Här i halmstad är det oxå underbart väder. Tog mig en morgon promenad till jobbet (man vet ju inte när man kommer ut igen).

Katterna bara älskar att vara ute i det vackra vädret, Bonaly rusar runt som en galning i trädgården medans de andra 2 mest går på upptäcksfärd. Härligt att se..

Raktajinos
0

Carina du har inte tänkt på att orsaken till huvudvärken förmodligen är den utdragna förkylningen. Jag gissar på bihåleinflammation.

Din analytiske kusse :)

Kittentotts
0

#5 Nu har de tagit det vidrigaste provet jag gjort på bihålorna iiiiiiii säger jag bara! Men jag har också gjort allergi test rubbet, tänl om de säger jag är allergisk mot mina älsklingar sa jag t läkaren, då svarade han: men då vet du, detta säger ju inte du måste göra av med dem, du vet ju iallafall, finns mediciner sa han.Vilken läkare, måste haft djur hemma, eller?

Boromir
0

Håller tummarna för att det inte är allergi. Fast om så skulle vara så vet jag att det kan funka i allafall. Har själv varit allergisk sedan barnsben.

diana_
0

Jaa…låter inte så kul alla som har allergier =/

jag har klistrat in mig själv på soffan…tenta imorgon igen..känns det inte var länge sen…blääää

snart sommar :D

IdaJ
0

Det är alltid trevlig med läkare som förstår att man vill ha kvar sina djur trots att man är allergisk.

När jag var liten sa alltid läkarna att vi skulle ta bort katterna :(

Nuförtiden verkar det finnas fler förstående läkare faktiskt!

simzonites
0

Jag kan tala om att jag är kattallegisk Skrattande det visade utslag på det när jag gjorde ett pricktest i tonåren. Enda gången jag kan känna av allergin är om jag gosar med kattungar och sedan kliar mig i ögat, men då räcker det med en receptfriallergitablett så är det bra. Skulle inte kunna tänka mig ett liv utan mina kissar Ledsen Astmasköterskan sa en gång i tiden till mig att jag skulle göra mig av med den katten jag hade då, ALDRIG I LIVET var mitt svar. I samband med förkylningar hade jag tidigare en hel del problem med mina luftrör. Undrar vad hon skulle säga nu om hon visste att jag är kattuppfödare? Flört

/Lotta

LarsiForshaga
0

#10…jag är också allergisk mot katt, hehe. Så sitter man med 3 stycken. Men jag har receptbelagda tabletter för det + astma spray. Den jag kan känna mest av är exoten Sky, kort hår är värre än långt. Men för det mesta när jag gosat med honom.

Vad gör man inte för resten av familjen, hehehe. Skrattande

Kittentotts
0

Tur man kom till en läkare som den jag gjorde igår, han sa liksom bara: om du inte tar testet då får vi inte reda på om det är detta som gör du är så dålig, tar du testet vet vi och då finns mediciner du kan äta hela tiden, du behöver inte göra av med katterna. Jag vet ju att han skrev ut till mig redan nu som ligger på apoteket, han tyckte jag kunde börja med dem, så nått har han nog märkt av, men detta kan ju vara annat än katt, hund texSkrattande

simzonites
0

#11 jag upplever också att korthåriga ger mig mer reaktion, många tror att långhår är så farligt om man är allegisk.

Men det är ju inte pälsen i sig man är alllergisk utan mot kattens epitel, men en kort tät päls håller kvar detta mer tror jag. Fundersam

/Lotta

LarsiForshaga
0

Japp, katt o hund ligger nära varandra. Så ät och kolla…blir du bättre så vet du. Skrattande Funkar inte 1 tablett….så ta 1 till. Jag får ta 2 vissa dagar.