Varning för x-tra kattsand!
Hade plötsligt slut kattsand hemma för ett tag sedan och åkte ner till konsum för att köpa så jag kunde byta i lådan. De hade bara två sorter så jag tog x-tra kattsand och tänkte att den duger nog tills jag får tag på nåt bättre…
Den består av någon slags röd lera som missfärgar tassarna
och båda mina katter har ju vita fötter… (eller hade, numer är deras tassar rosa, ganska sött ioch för sig
). Tur att vi inte ska på någon utställning närmaste tiden…
jag gjorde nåt liknande
fast jag köpte den på Willys
kommer inte ihåg vad den hette
men samma sak…rödbruna tassar
jag tänkte..hur dum får en tillverkare vara hehe

Jag har med köpt den fr Konsum, då hade jag vita katter. På willys röd sand? måste se vilken detta kan vara då jag åker ner idag, tror jag gått igenom alla snart på marknaden. Eldorado har ju en liknande kletig massa t sand som är billig. Vi har en som vi tömmer dagligen för hålla lukten borta, och då de kissar i den så kommer ingen obehaglig lukt el annat, ej klumpande, men ack va bra o billig Catmans för 59:- 20kg på Willlys.
Det värsta av allt dom slickar ju bort det också och hur nyttigt är det då??
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Det är skittrist med kattsand som dammar eller missfärgar. Just nu använder vi en sand som vi är mycket nöjda med, den heter Pets Pal. Genom kattklubben har vi öjlighet att köpa Ever cleans sand till ett reducerat pris men den känns ändå för dyr för oss
Ett tips är att höra med er kattklubb om de har avtal med någon butik/leverantör för att beställa större partier med sand på en gång och på så vis kunna få ner priset något. Finns det inte så kan ni ju höra om intresse finns från flera.
/Lotta