Blöjor till hankatter
Jag undrar om någon har bilder på byxa, blöja till hankatter? skulle bara vilja se vad som finns, letat på internet, men jag hittar noll, bara till hundar. Nu är detta inte kris hos mig, men kan vara bra ha hemma, kanske sy upp osv.
haha Carina läser du Ylva Stockelberg bok??
Har också funderat på detta å hur det skulle fungera??
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Såg ett TV program från USA för något år sedan där dom använde tikskydd för hundar på sina hankatter, lägger in ett trosskydd i det. Kan naturligtvis inte sitta på hela tiden. Katten måste ju få pinka.
Köpte själv in ett för att just ha i reserv om något händer.
Jag vet en som har testat det och tycker det fungerar.
Bara att prova.

Detta tänkte jag med på, tikskydd, undra om detta går?
#1 Marita jag behöver ibland här hemma tror jag, han är lite stolleper ibland i hormonerna, vi håller på hitta på lösningar på allt just nu. Ylvas bok är bra i mycket, men här löste detta inte min fråga.
# 3 ja tänkte just att hon skriver ju om blöjor till han katter i sin bok å ända sedan jag läste det har jag också funderat hur ser en sådan ut å hur det nu skulle fungera.

Om du visste va jag grubblat, inget visas på internet heller, beskrivning el annat. Köpte engångsblöjor igår, men de va för små
Så om någon vill ha små blöjor finns här
Jag lär ju behöva dem på någon liten frrän de är urmoderna, abrnbarn lär jag få vänta på. Men ska åka ner nu köpa ett tikskydd här nerer på kliniken, se om detta kan vara något.Vill ju ha honom ute, han gör ju inte detta hela tiden, men han är oberäknelig.Jag har så ont av ha hane inlåst så detta får han vara nattetid bara.
Jag tänkte så här..jag har ju gjort två till Sara.
Har ju första trosorna till babysar strl. 48 där jag klippte hål för svansen å la i ett trosskydd..fungerar jätte bra jag tar bara av henne trosan när vi går ut å på när vi kommer in..kanon så jag tänkte kanske om jag drar ihop resåret lite till så vipps så passar den lillemannen..frote å allt eller en snygg bomulstrosa med brodyrkant..whaaaaooo.
Hahah men det fungerade i allafall.

Så som du gjort hade jag alltid till mina tikar förr, men tor inte det fungerar så som jag vill, hann inte t djurkliniken, blir t ta detta imorgon el ikväll i djuraffären.
Här är en länk till en tråd på norsk skogkatt i.fokus som tar upp detta med blöjor för strilande hanar: http://norskskogkatt.ifokus.se/Default.aspx?ThreadId=b86d8c40-527b-4e92-baec-b4769ad38129
/Lotta
"Pampers" låter väl ganska vettigt, hellre än kissbomber i allafall. Kortare stunder och med hål för svansen tycker jag det är en nog så bra lösning på problemet.