Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 1635 ggr
Chiarettos
2007-04-28 12:50
0

Vilken dammsugare???

Hej alla…

Nu har min dammsugare lagt av igen. Köpte en SIEMENS dynapower hepa activ 2000w den 20/12-03. Skulle vara den bästa och starkaste på marknaden just då. Speciellt inriktad på djurägare. Har haft småproblem under åren och fått byta ut diverse småsaker. Nu verkar det som om motor lagt av, drar dåligt. Försäkringen varar i 4 år men vet inte om det är lönt att åka tillbaka med den. Någon som har tipps på en bra dammsugar, hör till saken att jag dammsugar i stort sett dagligen så det måste vara en tålig en.

Tacksam för alla förslag
/Bodil

Kittentotts
2007-04-28 12:56
0

Vi har också lagt märke till detta med dammsugare som lägger av genom åren, så vi har satsat på lite billigare för kunna slänga då den går sönder. dammsuger ju här 1-2 ggr dag, måste man ju om man har katter o hundar, jag blir tokig om håret yr omkring.

feiner
2007-04-28 14:10
0

Har ju inte ett katteri men billigt har funkat i många år. Och ja jag använder den ibland, hehe. Funderade på att byta ut den för ett år sedan faktiskt men det kändes som en djungel på marknaden, tröttande i processen och gav upp. Höll då på och tittade på dammsugarens styrka kontra pris. Men den varianten jag har är inget spciellt med, den gör sitt jobb ett tag till.

ophelia
2007-04-28 14:14
0

Vi köpten större dammsugare för att kunna använda i bl.a. stallet en Kärcher.Men när vi fick problem med att hitta påsar till vår vanliga dammsugare så började vi använda den store.Och det funkar kanon.Inga påsar och slukar massor.Inget stall mera för den Skrattande

Chiarettos
2007-04-28 14:59
0

Det där med billig är kanske en idé, Jag har ju trott att om man köpte en dyr och bra skulle den hålla längre men så har ej varit fallet. Är kanske bätte och köpa en inte så dyr och byta oftare.
Får ta mig en funderare.

Bodil

Annkis54
2007-04-28 16:30
0

på måndag kommer en kille hit till mitt hem o ska demonstrera en svindyr dammsugare/rengöringsmaskin…vet inte hur dyr ännu…
jag har sagt till honom att det jag är mest intresserad av är hur den lätt o bra dammsuger o tvättar möbler..o stolar mm
ett bra munstycke till den vanliga dammsugaren som tar mattor är ju inte så svårt att få tag på…(på utställning har jag köpt)
återkommer med rapport efter han har varit här

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Bart
2007-04-28 16:40
0

#5 Om det är en Kirby är den svindyr,i synnerhet om man ska ha alla tillbehör.Vet inte om den är så mycket bättre,att den är värd det priset.Jag har en Elecrolux(som jag haft sex år )på nedervåningen och en billig av okänt märke uppe.Båda fungerar bra,och jag dammsuger nere minst en gång om dagen och uppe ett par ggr/vecka.

Liljekatten
2007-04-28 17:52
0

Kirby är verkligen svindyr och dessutom har den en ljudnivå som kan få döda att baxna. Inget att rekomendera om man har djur som är lite småskraja för en vanlig dammsugare! En kompis har en sån och man kan inte vistas i samma rum när den används. Tummen ner!

none

Bullan
2007-04-28 21:16
0

Vi köpte en centraldammsugare då vi flyttade in i vårat nya hus. Har jag inte ångrat en sekund. Behållaren rymmer 20 liter damm och diverse skrufs :) Vi köpte den på K-rauta. Inte helt billig…men värd varenda krona!!! och har funkat klockrent snart 3.5år! Skulle något bli utslitet i motorn m.m…så finns det reservdelar till den också!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Annkis54
2007-05-02 01:41
0

Oj Oj
nu blev jag visst ägare till en SAKURA **rengöringsmaskin
**vi hade dammsugit av mattorna med vårt nya munstycke som jag ´köpte på utställningen..herregud vad mycket det var kvar i mattan.
men det är väl inte nåt som jag bryr mig så JÄTTEMYCKET om..jag bryr mig mer om det som synsCool lite skit i hörnen har aldrig tagit död på någon
det jag bryr mig om är att maskinen tar katthåren på stolar o soffor…o mattor…o det gjorde den..wow..inte hittat nåt hittills som gjort det..
den skurar golven utan att man behöver dammsuga först..
använder bara vatten…o suger upp vattnet så att det blir "torrt" direkt..
den tvättar mattor o möbler o det blir nästan torrt direkt
den tvättar av kakel med ånga..enkelt…lätt som en plätt
den suger upp aska..slipdamm..inget fastnar eller förstör maskingen…
rengör luften från allt damm o andra partiklar…bara låta maskinen stå i ett rum o köra själv en stund..
ljudet är mindre än min förra…katterna låg kvar på ryggstödet på soffan när han dammsög den.
10 års garanti…
nu ska den bara användas varje dag oxåFot i munnneneller varannan eller nåt sånt hehe

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts
2007-05-02 08:33
0

Vad kostar kalaset Annki? får man lägga upp betalningen? jag vill med ha en sådand maskin.

ophelia
2007-05-02 09:59
0

Ojojojoj Nu ska du få det fint då Annki.Jag får väl klara mig med den jag har ett tag till.

Kittentotts
2007-05-02 10:45
0

Läste om den på internet, hmm så dyr, denna har inte jag råd med.

Annkis54
2007-05-02 17:31
0

ja..svindyr
jag köpte allt…38.000 kr
räntefritt 1068:- i 36 månader
får den imorgon
tänkte göra en storstädning i helgen om Lars är hemma hehe
rapport kommer
trodde väl aldrig att jag skulle lägga en sån summa på en städmaskin hehe
men jag skulle hellre lägga pengarna på nåt som funkar görbra än på en widescreen TV eller liknande hehe

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Dockan
2007-05-02 19:01
0

GladDet var inte dåligt,städar den själv också (L).Det är nog en städrobbot.Lena

Hälsningar LENAGlad

LarsiForshaga
2007-05-02 19:03
0

#13…du är inte klok du heller. Fot i munnnen

Lars som vill ha en ny häftigare bil….som ni kan åka till utställningar och hit med. Skrattande

Annkis54
2007-05-02 19:23
0

#15..B I L….är du galen Penga mun
jo då vi ska bara hitta nån som är lika bra som vår nya städmaskin…som rengör sig själv

jo…den går av sig själv LenaCooljag bara säger till den att den ska gå dit o ditOskyldigo göra det o detSkrattande o den heter Lars
jag ska ta o döpa vår ny städmaskin till LarsHemlis

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se