Hemsk upplevelse
Gick ut med Elvira klockan 10.30 till rastgården hon har ju ylat vid dörren tillräckligt länge nu, Peter stod bredvid å målade huset. Klockan 10.45 ropade jag in honom för kaffe. När vi hade druckit färdigt runt 11 så gick jag för att hämta Elvira..INGEN KATT.. HJÄLP..hon har rymt…hjärtat flög upp i halsgrupen å jag kunde känna hur hela min mage knöt sig. Sprang genast in för att fråga alla om någon hade tagit in henne men nej..
Alla ut å letade å letade överallt runt husen i i alla vrår ingen Elvira vi gick åt var sitt håll i 2 km radie kallade å kallade. I timmar letade vi..jag letade till slut vid vägkanten ca 1 km bort å grät å grät å kallade ingen Elvira.
Ringde tillslut Polisen å anmällde henne försvunnen, fanns inga spår efter henne. Dom sa att ett fler tal RAS katter har blivit bortrövade i Borås området..HJÄLP tänkt jag å ut å letade mera..hade nu skrapat upp varenda liten bit av mina armar å ben å tårarna rann på både mina barn å mig.
Mamma tänk om vi aldrig hittar Elvira mer..säger Johanna som nu är 10 år..jo då säger jag med gråten i halsen.
När klockan var runt 16.15 så hörde Peter ett skrik i väggen vid rastgården..Jisses där var hon längst in men hur hade hon kommit in. Peter hämtade olika verktyg å fick tillslut såga å bryta upp för att få ut stackars livrädda Elvira.
Just nu har vi ingen fungerande rastgård om ni förstår..Peter får bygga om lite först.
Men jisses var rädd jag var och fick ringa sedan å anmälla henne upp hittad.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Men vilken tur att hon kom tillrätta! Förstår att ni var oroliga!
Usch så jobbigt!! Så skönt att ni hittade henne igen!
Kanske man får sätta hänglås på rastgårdarna i fortsättningen om någon stjäl katter :(
Ja nu känns det skönt att hon är till rätta men vi kliar oss fortfarande i huvudet om hur hon hade kommit in där.
Ja tänk att det finns sådana tjuvar i farten..usch man blir ju jätte rädd.

Va skönt ni hittade henne! Finns inget värre än när man inte hittar katten i rastgården
Stackars dig Marita! vilken oro!
Hon kanske blivit skrämd av något och lyckats ta sig in i väggen…Skönt att hon kom till rätta. 
/Lotta
#5 ja det skulle väl vara en fjärill då eller en fågel för något annat finns det nog inte..haha
Men just nu känns min förkylning så kanon bra usch..
Usch vilken skrämmande upplevelse
gott att hon kom till rätta

Usch va jobbigt det måste varit.
Jag minns när vi letade efter min första hona.Barnen hade glömt att stänga dörren.Så vi letade runt huset flera gånger,till slut brast jag i tårar och visste inte vad vi skulle göra.
Efter en timme kom hon ut från ett PYTTELITET hål bredvid diskmaskinen
Det hålet lagades fortare än kvickt..Man blir som lamslagen liksom när de inte är där de brukar vara