hämtat Chocko i Danmark
Nu har vi gjort vår tripp till Danmark o hämtat vår chokladhona.
resan gick jättebra
vi åkte från Trollhättan 06.00 0 var i Gedser ca kl 13.00
åter hemma i Trollhättan kl 21.30
Chocko var jätteduktig o sa inte ett pip på hela vägen
Hon är drygt ett år gammal o 4 veckor dräktig
Utav uppfödarens katter så var Chocko den som var modigast. Hon kom fram till oss o var nyfiken på oss:
nu ser vi med spänning fram emot hennes ungar om 5 veckor o hoppas på fina choklad vita ungar. Chocko är en chokladvit Van exotichona o hon är parad med en blåvit chokladbärare.
Detta ska bli såååå spännande.
Just nu så är hon fortfarande försiktig o håller sig undan
jag har satt henne på övervåningen för jag tänker inte presentera henne för resten av katteriet förrän kattungarna har flyttat (tror jag)
så hon är där uppe med lite olika sällskap. Hon får träffa de andra en o en.
Detta är en ren chansning avelsmässigt. Chokladkatterna är ju inte alls så typade som våra "vanliga" perser o exotic, o Chocko har klassisk näsa o hade ganska stora öron när jag beställde henne. Men öronen har hon faktist växt i väldigt mycket tycker jag
kort kommer på henne om några dagar…
Grattis vad spännande med chocklad. Ska bli jättekul att få se en bild av henne.

Åååhh va kul Anki. Då får jag snart min inflyttningspresent då..hihi. Nej då…skojsa bara. Kul att det gick bra. Dags att lära henne Svenska nu då….jama på Danska kanske inte passar hos dina andra katter. 
Grattis till Choko!!!!
.gif)

Grattis till den nya kissen plus bebbarna som skall komma. Lycka till=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

GRATTIS och Lycka till med den nya familje medlemmen//Sylvia och Ophelia
Grattis Annki, vad kul äntligen ett steg närmare din dröm..Jiiipppii
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Grattis Annki
Hoppas hon kommer få fina kattungar..Lycka till..
Sanna
Vad kul för dej Anki! Grattis till lilla Chocko! Ska bli kul att se bild på henne. Jag har fått tre chokladungar här hemma, men de har en aaaaning längre näsa =o)

Spännande!Väntar på bilder.
Grattis Annki till din nykomling, skabli spännande att få se henne och kommande bebisar.
Jätte skoj, det är inte alls fel med lite nya chokladlinjer till Sverige 

Så skönt att du äntligen fått hem din fina Chocko och att allt går bra! Ser fram mot att höra om bebbarna! Lycka till! 
hon gömmer sig fortfarande..så bilder lär dröja
hon kommer fram lite smått när man är uppe hos henne…
det jag har hört från olika chokladuppfödare..samt även Chockos uppfödare, så ska de inte ha rinniga ögon ALLS.
men hennes ögon är som mina andra perser o exos…rinner…
visserligen så tar jag med i beräkningen..resan o annan stress..hoppas att det ger sig
det är ju inte bara att gå fram till henne o ta henne som det är med mina andra katter ..o lyfta upp o tvätta henne..
hon får vara nu i början så får ja börja träna henne senare…när allt inte är lika nytt för henne.
Cosmos har varit uppe hos henne o Pärlan oxå..
tack för alla lyckönskningar…

Grattis Annki till nya tjejen!