Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 660 ggr
IdaJ
0

Material i bolådor

Vad har ni för tyg i era bolådor?

Har hört att frotté inte är bra för att kattungarna kan fastna med klorna i öglorna och att bomullstyg inte heller är så bra då det leder bort värmen.

Har ni några bra förslag på hur man bygger en bra bolåda? Vad är viktigast att tänka på?

Kittentotts
0

Jag brukar ha en filt i botten, över har jag ett påslakan av bomull. Vid sidan om har jag haft en fårullsfäll de gärna kryper in i då de söker värme.

Liljekatten
0

Jag har en frottehandduk i botten och över det har jag en bit av en fleecefilt som jag klippt till i flera delar som är lätt att byta och tvätta.

IdaJ
0

Då blir det nog fleece här. Har flera stycken som hundarna haft när de var små…

AnnicaK
0

Tycker fleece ofta blir så blött för dem att ligga på så jag föredrar hundfällar (pads) med överdrag av bomullsbabyfilt

Bart
0

Jag har beskrivning på en bra låda.PMa om ni vill se foto på den eller beskrivningen.I lådan brukar jag ha gamla påslakan,som jag viker fyrdubbla.Man kan ju ha tidningar i botten som isolering om lådan står lite kallt.

IdaJ
0

PM kommer… :)

Bullan
0

Kanske det går att skriva en artickel med en beskrivning på en bra bolådaSkrattande???

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Bart
0

#7 Ja det skulle vi kunna göra.Bra idé!

Annkis54
0

jag klipper bitar av nån typ av liggunderlag (skumplast) som isolerar o håller värmen
sen har jag olika material instoppat i "örngott"
tjocka skumgummibitar…som jag har klippt av gammal madrass ex
eller nåt gammalt täcke som jag har sytt i lämplig storlek

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se