Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 483 ggr
Marita-L
0

matdags hur gör ni?

Nu har det varit lite smakprov här hos dom små bebbarna som nu är 5 veckor…lite rå nötfärs å rå strömming var så gott..lite fisk å kyckling mumms mumms..i mini format.
Välling var inte så gott..bläää..

Blandar ni i någon burkmat sedan i ert foder eller är det bara uppblött foder som gäller??
När börjar ni med detta i så fall?

Jag vet att några blandar gräddfil å rå nötfärs är det smaskens tro?

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

jag tror vi har en tråd om detta? Men jag börjar ju redan vid 3-4 veckor med små smakprov, vid 5 veckor äter de nötfärs o gräddfil med lite kalk i. Vid sidan om har de Babycat, blöter den inte, de plockar o detta ligger överallt innan de lär sig få upp dessa bitar, men bra övning. Efter hand får de sen smaka burkmat i olika sorter, stärker ju magen innan de flyttar där de säkert får burkmat. lite reakioner får de ju ibland, brukar se på dem vad de gillar bäst så jag har tips till kattungeköparna va de sen ska köpa hem. Välling får de prova också, inte alla gillar detta i början. Whiskas kattmjöl brukar de tycka är mums! med tiden får de smaka tonfisk, strömning o annat gott också.

Marita-L
0

Ja vi har hållt på med lite smakbitar sedan dom var 4 veckor..smaskens..

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Liljekatten
0

Puttade upp mitt inlägg om kattungemat. Där finns en hel del tips, Marita. Glad

Liljekatten
0

När vår kull skulle till att börja äta så försökte jag med nötfärs, Mjau kalkon och uppblött RC babycat, men ingen ville äta. Däremot om jag blandar nötfärsen med gräddfil så är det mums. Om jag låter bli att blöta upp torrfoder så går det också bra med både babycat och kitten. RC babymilk är också riktigt gott tydligen. Jag ger dem inte nötfärs och gräddfil varje dag då jag är rädd att de inte vill äta nåt annat sen. Men Mjau burkmat ratar de.  Skrikandes