Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 732 ggr
Marita-L
0

Ursäkta mig men....

Jag var nyss ute på blocket å där hittade jag en annons där det står **blandras kattungar 2000:-
**mamma exotic chinchilla å pappa cream färgad perser..

Hallååååå

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

LarsiForshaga
0

Ehhh…ok, knepigt värre. Förvånad

Marita-L
0

Ja inte är dom blandras baraför pappa är perser å mamma exot
Inte heller för att mamman är chinchilla å cream

Hmmm

Crystal Pearl´s

Liljekatten
0

Okunniga människor.

Jag såg en annons på blocker för ett par veckor sedan från en så kallad "stor" uppfödare i Oskarshamn som sålde kattungar för 1800 kr! Snacka om att dumpa priser! Har Sverak något lägsta rekomenderat pris på kattungar? Smålandskatten har 2000:- som lägsta rek pris. Kunde vara lite högre tycker jag.

Marita-L
0

hm…

Crystal Pearl´s

Bart
0

Såg oxå den annonsen,och tänkte samma sak.Klart de inte är blandras,men om de var registrerade stod det inget om.

Notaquita
0

De som dumpar priser på det sättet borde det vara skottpengar på och de som påstår att en PER/EXO kull är blandras känner man ju för att personligen åka och ge en ordentligt käftsmäll.

Men, men, nu lever vi ju dessvärre i en civiliserad värld så jag vet faktiskt inte riktigt vad man ska göra har någon några ideer?

Marita-L
0

ni vet min första exot kull så fick jag mängder av mail där dom frågade just är dom blandras och i så fall med vad…hm
Fats jag hade skrivit att dom var registrerade ( Har stamtavla )
Jag fick en känsla av att folk inte visste vad det var för en ras och just då så var det många faktiskt som hade skrivit blandras mellan en exot å perser.
Jag vet att jag var så trött på dessa mail.

Fick tom ett mail där det stod:

Hej !
Jag undrar hur du har make till att ta så mycket betalt för en blandras???
Hade jag varit dig skulle jag skämmas, usch för sådana som dig som förstör för oss som har renrasiga kattungar.
Hälns. Tina

Ja blev väldigt ledsen..jag är ju lite av den känsliga sorten så jag grät en skvätt sedan skrev jag tillbaks att mina var renrasiga som jag hadde skrivit i annonsen så hon kanske skulle läsa nogrannare innan hon kastar ur sig vad som hellst.

Crystal Pearl´s

Marita-L
0

Man kanske skulle ta å ringa upp personen i annonsen å förklara att de inte är blandras…???

Crystal Pearl´s

Annkis54
0

jag skulle ju tro att det mest sannolika är att de inte är reggade
o "ickeuppfödare"..
ska du ringa till dem???
glöm inte att skriva här i så fall

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts
0

Jag läset annonsen med, tror detta är oreggade katter, ingen kunskap finns, kanske är föräldrar med oreggade.