Hur gör ni?
När ni säljer en kattunge å köparen vill se stamtavlorna, vad kräver ni då innan ni sänder i väg dom eller sänder ni dom bara?
Ex. deras namn å uppgifter först eller att ni har pratat med dom i telefonen osv??
Eller vid efterfrågan?
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Hur menar du? Den riktiga stamtavlan? Den skulle ajg aldrig skicka någonstans innan köpet är klart. En kopia däremot kan de ju få per post eller via hemsidan om det är intresserade.
Nej inte den riktiga utan en kopia.
Nu har jag fått lära mig att det finns vissa som använder kopian å säljer sedan sina kattungar under just din kopia…hm..Falsk marknadsföring.Bläää

Ta bort alla data från kopian du skickar.Alltså födelsedatum och reg.nummer på alla katter i stamtavlan.Bara namn och färg behöver ju stå med.
Ja nu är det tyvärr försent men jag lär ju inte göra samma misstag.

Jag brukar ha mina kullars stamtavlor på nätet. Om inte hänvisar jag till föräldrarnas stamtavlor på min hemsida. För jag antar att det bara är av stamintresse de frågar. Har de intresse av att se originalet får de packa sig hit om de är så nyfikna på den saken.

Jag har för övrigt aldrig scannade stamtavlor på nätet. Varför ska man ha det? Verkar dumt tycker jag
Jag har ju inte mina stamtavlor liggande på min hemsida har ju inte så stor plats å kattungarnas har ju inte kommit än för dom är ju bara 5 veckor.
Ja men då är det väl inget då för jag scannade iväg kopior till personen på modern å fadern via mail.
Det ända som kändes det var att personen inte ville lämna ut sitt telefon nummer sedan eller efternamn eller något. Det var inte bara det utan alla mial var lite..ja jag vet inte..men dom gick inte riktigt ihop på något sätt sedan fick jag helt plötsligt svar via en annan mailadress och då hade dom ju skickat ut från en hotmail helt plötsligt.
Man lär sig så länge man lever.

Mina kullstamtavlor ligger inte länkade från min hemsida så vem som helst kan se dem ;)
Jag brukar göra dem ibland redan vid parning bara för mitt eget nöje sen finns de på servern så jag kan skicka länken till spekulanter senare.
Stammar och studiet av dem är en stor del av min avel och att sitta och peta med dem hjälper mig att tänka och planera. Så jag har en massa hemliga katteri dokument på min server *LOL* "Företagshemligheter" 
åh vad kul.
jag har gjort samma som dig Marita
skickat iväg kopior
men ju mer suspekta personer man stöter på,..ju försiktigare blir man
o det är klart att om en person har en kopia på en riktig stamtavla…så kan ju den personen i sin tur påstå att den katten är deras o sen "sälja" den o ta betalt
jag tror det är så de skriver att "de som det varnas för" gör så
bedrar folk på det viset
men..man blir försiktigare