Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 4190 ggr
IdaJ
0

Hur gammal blev din perser?

Katter kan ju leva väldigt länge om de får må bra. Hur gamla har era perserkatter blivit?

Mina lever ju än så jag har inte något att bidra med själv…

maggan
0

Vår första blev 15 år, dom två vi har nu är 11 år.

Maggie
0

Min sambos mormor & morfars perser, han blev 21 år!! Hans föräldrar hade brodern som "bara" blev 8 år. Det var han som insisterade på att vi skulle skaffa en perser. Vår ögonsten är dock bara 2,5 år.

Annkis54
0

Mina lever ju oxå fortfarande…äldstahonan är 9 år nu

De som jag har haft förr om åren har gått bort av andra anledningar. Min första avelshane gick bort på operationsbordet på Skara Djursjukhus…han blev smittat att kattpest där o dog knall fall på operationsbordet…ja..han var vaccinerad o revacc.

har hittills aldrig haft nån som har dött av "ålderskrämpor"
har väl inte hållt på tillräckligt länge för det.

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Flisans
0

Samma sak här min första katt finns fortfarande med migSkrattande

Flisan blev 5 år i december

IdaJ
0

Bara hoppas att man får behålla sina egna i 21 år.

maggan47
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hoppade in här i trådenFlörtmi n Lucas blir 20 år i augusti, mår bra, lite nedsatt njurfunktion, men pigg och gillar att vara ute med mig Maggan47

IdaJ
0

Det är så kul att höra o riktigt gamla katter! Har du någon nytagen bild på honom?

Kittentotts
0

Vår äldsta är ju född 2002.Men har bekanat och där vissa har blivit 20år och äldre.

diii
1

Coolt =D ! jag hoppas mina lever lääääääääänge…undra vad som avgör det…kanske pigg och frisk hela livet ökar chansen?

maggan47
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 här en nytagen bild, på Lucas Glad som faktiskt varit frisk hela livet, ett humör som få, så mild och blid som en perser har han aldrig varit, klorna klipps hos veterinären, och kamningen skulle jag också vilja att någon tar hand om, men men, man kan inte få allt, en riktig gosgubbe är det, ska sova vid halsen, och jag ska klappa honom under tiden, somnar jag, sticker han in tassen vid munnen, men vakna då, jag sover, inte du Maggan47

Liljekatten
0

Min mammas perser dog för nåt år sedan och hon blev 17 år. Min Nalle fyllde nyss 14 år och är jättepigg i sinnet. Har dock lite problem med en förkalkning i ryggen, men han håller igång. Hans halvsyster fick vi tyvärr avliva när hon var 9 år pga njurproblem.

Annkis54
0

#9..jag tror att i dagens läge när vi ger våra katter så pass bra mat o omvårdnad..så lever de ganska länge
under förutsättning att de inte dukar under av nån sjukdom
men om de dör av ålderskäl, så tror jag att de kan bli gamla

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

christell
1

Min mormors perser blev 13 1/2 fick nån förkyln som gick ner i lungorna, hennes andra vita blev 12 och min chinilla blev 13 1/2, min blå hona fick juver-cancer fast hon bara gått på p- piller en kort period men hon blev 12 år.  De två äldsta är 9 år nu, hoppas de lever längre