Perser iFokus

Perser

Etikett09-hälsa-beteenden
Läst 979 ggr
diii
0

Skumt eller?

Heej alla glada!

Hoppas alla mår bra, jag har nu tränat 3 ggr denna vecka och det känns "lite" sådär i mina ben. Friskis är jätte bra!

Till detta. Som många nu kanske redan känner till så har jag två katter, en 1 årig kastrerad hane och en fertil hona på 6 mån som har nu bott ihop i 3 månader. I början var det AVK ( Andra Världs Kringet) mellan dem dag och natt. Nu jagar dem lite varandra och slår på varandra och så.

Honan Conchi är den som oftast( det händer Percy lägger sig nära henne också) lägger sig bredvid Percy. Då brukar hon oftast trycka upp huvudet så att Percy slickar henne, hon spinner och ser glad ut.Han gillar också att om hon inte gör så ta initiativet att slicka på henne. MEN när Conchi får nog börjar hon bita honom i örat,näsan och han försöker hålla fast henne och bita henne i nacken, hon brukar ge sig och gå längre bort eller ibland vill hon försöka slicka på honom med tvång och då blir han sur på henne.

Alla gånger dem ska "mysa" slutar inte så, men många av ggrna, och endå gillar Conchi att lägga sig bokstavligen på honom,så nära det går. Det gillar han ibland, men när han sover vaknar han och ser lite suris och tvingar henne att bli slickad.

Ibland ser det så gulligt ut när dem gör varandra rent, fast han är inte såå förtjust av att bli tvättad av henne, tycker det är skumt,men det är kanske inte det. Så vi funderar om det är kärlek eller om dem fortfarande sysslar med dominans leken. En gång fånga hon Percy sovande, la sig på och börja slicka,hon höll fast honom riktigt bra tills han lyckades ta sig ur, då bet hon honom i halsen ! Omvända roller, har inte sett henne va så kaxig sen dess…

Ush gillar inte när jag skriver långt :P känns man ser texten och går vidare då den är så lååång att läsa.. Generad

IdaJ
0

Jag tycker det låter som kattkärlek :) Mina katter brukar också bete sig ungefär så där, tvångstvätta varandra :)

Kittentotts
0

Ja detta är kärlek, då hon biter när han slickat henne betyder flera saker, nu räcker det, nu leker vi istället, ja lite av varje. Hoppas på och bita/naffsa är en lek med kärlek också. Så här kan du se en mamma hålla på med sina små, hon slickar dem de njuter, rätt som det är biter ungen o leker med sin mamma, mamman kan i sin tur bita ungen lätt på samma vis genom säga nu ligger du still tills jag tvättat klart.

diii
0

Aaah, okej jaa låter intressant, såg inte så mkt när Conchi mamma tog hand om kattungarna hon sov när vi va där…

Hehe aa dem ser så sura ibland därför kan man inte som människa,eller jag veta när dem är på allvar eller inte…som igår han satte klorna i brösten på henne och bet henne så hon skrek " stoopp snälla"…men då la jag mig i, annars brukar jag inte det…

Varför vill inte han bli tvättad? är det för han känner han tappar makten?

Kittentotts
0

Kan nog vara så han känner detta är hamna under ja!