Ledsen man blir
Satt och kollade runt lite på nätet.Fick se en annon om en liten Exotic kille till salu i Helsingborg.14 veckor gammal.Ägaren visade sig vara allergisk.Blir lite ledsen när en så liten plutt ska få ett nytt hem efter två veckor.Hur gör ni som föder upp tar ni tillbaka kattungen om det visar sig de första veckorna efter köp att ägaren är allergisk.

Jag tar hem dem så fort det går om inte nya hemmet kan ha dem kvar, låter kattungen komma till ro innan nytt hem ska hittas igen.
Jag har inte varit med om att en kattunge kommer tillbaka pga allergi
men om jag skulle vara med om det så skulle jag självklart ta tillbaka den
jag har gjort det med 2 vuxna katter..o det fick jag bittert ångra (jättebråk i katteriet)
men det löste sig ju ändå i slutändan
o jag kommer troligtvis att göra det igen…i alla fall försöka hjälpa till på det sätt jag kan
Jag tog ju tillbaka en av mina sålda kattungar nu i våras då matte utvecklat allergi. Han blir ett år i maj, och har nu fått en ny husse.
/Lotta
angående kattungen i annonsen, hoppas att uppfödaren är kontaktad och vet om det hela. Det bästa hade ju varit om uppfödaren tagit tillbaka kattungen, det hade jag gjort i ett sådant fall.
/Lotta

En sådan liten unge kan man ju ta tillbaka utan problem,värre om de hunnit bli kösmogna.

Jag skulle i ett sådant fall ta tillbaka kattungen. Det skulle kännas bättre för mig att själv ordna ett nytt hem åt kissen så man vet vart den hamnar…

Ja jag kommer att ta tillbaka om jag skulle hamna i den situationen.Tyvärr verkar det som om folk inte kontaktar uppfödaren när sådant händer.För det är ganska ofta man ser sådana annonser.
Det kanske vore bra att man gjorde en allergi test innan man skaffar ett djur om man aldrig har haft djur.Både för sin egen och det lilla djurets skull.För man fäster sig ju enormt på kort tid.