Mason Pearson borste
Jag ska köpa en Mason Pearson borste till mina Sibirer. Jag undrar vad skillnaden är med en med ren borst o en med mixad borst natur/nylon som det står?
Har hört att en med ren borst bara borstar ovanpå?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En långhårig päls kräver hårdare borst, t ex metall för att kunna nå ner i botten. En av naturborst kommer inte ner i botten, precis som du trodde.
Jag föredrar karda och har skippat alla värdelösa borstar.
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se
Ok .Däremot så säger alla att man ej ska ha karda då katten blir statisk= tovig?
Sedan så har jag skaffat en mirakelkamm o den är väl bra men lite stor att hålla på med tycker jag.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Pälsen blir inte tovig eller statisk av kardan. Tovig blir den av smuts, fett eller om katten fäller. Statisk kan den bli om det är kallt ute på vintern och luften är torr inne. Lätt avhjälpt av antistatspray på kardan när du borstar.
Mirakelkammar finns i flera storlekar.
Jag kommer snart att börja sälja ett noga utvalt litet sortiment för pälsvård, från min hemsida. Jag håller på att jaga leverantörer som kan ge bra pris. Jag är trött på alla värdelösa borstar och kammar som jag köpt under årens lopp och vill erbjuda bra produkter som jag själv är nöjd med.
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se