Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 1596 ggr
Notaquita
0

Om att ta bort kattungar

Trikloretylen som nämndes som ersättare för kloroform finns inte längre att köpa i handeln nuförtiden

http://sv.wikipedia.org/wiki/Trikloretylen

Förbjöds för några år sedan. Annars hade det väl varit en intressant ersättare för kloroform som numera är hopplöst att få tag på om man inte har en väldigt snäll tandläkare. Det är nämligen bara de som får ut det från apoteket

Bart
0

Jag tror det finns att köpa på färgaffärer/kemikalieaffärer.Jag ska kolla upp det.

Notaquita
0

Det är utbytt mot Perkloretylen som inte alls har den verkan som vi är ute efter. Kemikalieinspektionen har förbjudit Trikloretylen i öppen handel sedan slutet av -90 talet men kommer du på hur man får tag på det låt oss veta.

Kittentotts
0

Trikloretylen använde min gubbe i billackeringen förut också, idag har de thinner. Gubben min visste inte om de som säljer kemikalier t dem har detta mer, men han ska höra sig för hur man idag får tag i detta. Kan ju vara intressant få veta!

Detta säljs inte längre i färghandeln, krävs tydligen tillstånd o annat för få tag i detta medel, så enda jag kan tänka mig vore som en billackering el annat som kan behöva detta får tag i det i så fall.

Bart
0

Jag ringde till den största färghandeln här,och de hade inte.Så det är nog så att det är borttaget då.Och jag förstår ju varför,det var ju farligt på många olika sätt att använda det.