Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 234 ggr
Kittentotts
0

Varning för fästing i miljoner 2007

Vill bara tala om skaffa halsband el fästingmedel, plockade mellan 20-25 st krypande på Tiger nu när han kom in idag, och 3st satt redan. NU ska jag ner t apoteket för införskaffa medel iallafall t alla utegående djuren. Nu bor vi vid skogen med tomten våran, men fy fasen säger jag baraFot i munnnen

Bullan
0

Huvva…jag tycker de krypen är äckliga!!! De finns ju nu även hos oss i norr…men ännu är det litet tidigt för de krypen hära.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Summerwinds
0

Har någon något bra fästingmedel att rekommendera? Har en katt som är ute varje dag i uteburen och har plockat många fästingar på honom redan. Vill helst inte ha fästinghalsband som skaver av päls, eftersom jag tänkte ställa honom till hösten. Förut fanns det droppar man droppade i nacken men det preparatet är förbjudet nu tror jag…

Bullan
0

Frontline för katt finns ju på apoteket…ska inte de hjälpa mot fästingar?…har för mej att det är det jag använde förra sommaren till våran utekatt. Det är ett "spot-on" medel!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

KerstinP
0

Det finn Frontline m.m. att droppa på Apoteket receptfritt. Jag använder frontline, jättebra.

Dussegokillen
0

På mina katter använder jag Frontline som finns att köpa på apoteket. Det är droppar som man ger i nacken. Ett bra skydd tycker jag men inte absolut 100% säkert. Man hittar ett och annat vidrigt kryp ändå.Förvånad

Summerwinds
0

Tackar Glad då ska jag kolla upp detta!

Dockan
0

Räcka ut tunganJaha lika här har tagit på Majken är ju livrädd att katterna får det.Hon fick frontline förra veckan och jag har inte sett några förrän idag.När man sätter det så får man inte bada på 3 dagar men efter en vecka går det bra.Hon får en ny kur om 2 veckar det håller c:a 3 veckor och det fanns 3 puppetter i förbackningen 179 något kostade det.Värt varenda krona.Lena

Hälsningar LENAGlad

Kittentotts
0

Jag har nu köpt Frontline, men jag ska bada honom innan, sa att det försämras om man badar dem, så detta gör man ju inte förrän man förnyar igen med droppar. Kalle vår schäfer fick ett fästinghalsband, jag avstog Kajsa då hon inte är lika utsatt ännu, de tyckte jag skulle vänta några veckor med tanke på hon inte är så gammal. Hoppas detta hjälper, detta va vidrigt plocka 20 talet fästingar, han va svart i hela ansiktet av kryp.