Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 2793 ggr
lindusfia
0

Köpa kattunge

Hej!

I våras skaffade jag en perserkatt. Tova. Från ett katthem så jag vet inte hur gammal hon är. Men jag tror att hon kan vara 4-5 år. Hon är ett jättetrevlig tjej. Men i våran lilla familj är också min amazon papegoja, Joppe på 11 år. Tova och Joppe går jättebra ihop. Men jag funderar faktiskt på att skaffa en katt till. Jag tror att det bästa skulle vara en kattunge. En hona. Perser eller Exotic. Jag tror inte att Joppe skulle ha något jättemycket emot att behöva dela mig med en katt till. Och jag tror att om det är en liten kattunge och tjej att han skulle acceptera det. Jag vet dock inte hur Tova kommer reagera. Hon gillar inte andra katter jättemycket men jag tror samma sak om henne att om det är en liten och en tjej att det inte skulle vara några problem. Kanske skulle det faktiskt bli ännu roligare hemma om det fanns en katt till. Är det någon som vet någon bra uppfödare i Göteborg som föder upp Perser eller Exotic. Nu är det så att eftersom jag lider av extrem åksjuka så kan jag inte resa så långt. Centrala Göteborg skulle vara det bästa. Det är därför jag är hemma så mycket och det passar bra för mig att ha innekatt. Fin stor balkong har jag som jag nätat in och det är Tovas paradis. Och till sommarstället som ligger en halvtimme bort följer alltid djuren med. Det skulle självklart den nya katten också göra.

Tacksam för tips eller om någon har en unge att sälja. Jag skall inte ha den till utställning eller så. Bara till sällskap. Så katten behöver inte bara perfekt.

Vänligen:

Elisabeth

****Utan djur skulle världen vara än mindre mänsklig.****