Diabetes på katt
Någon som har erfarenhet?? Symtom?
Tacksam för svar
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har inte erfarenhet av detta på katt men de vanligaste symtomen är ökad törst, kissar ofta och ökad matlust men går ändå ner i vikt.
Kan leva ett gott liv med insulinbehandling
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Om det gäller insulinbehandling finns här en intressant artikel, visserligen från 1999, men kanske ändå aktuell. Jag har aldrig hört talas om det på någon perser, bara huskatter.
Jag har pratat med en dam som hade en katt med diabetes. Hon hade blivit rekommenderad av veterinären att enbart ge våtfoder utan kolhydrater typ Bozita/Mjau och vad jag förstod så klarade sig katten utan insulin efter kostomläggning.
Jag reserverar mig för eventuell missuppfattning men det verkar fullt rimligt - kolhydrater höjer ju blodsockret.
min huskatt dricker mycket oxch kissamycket kan han diabetes hur kolla man det??
ha en bra dag. kram
#4: Föreslår att du går till veterinär och tar blodprov. Att dricka och kissa mycket kan bero på flera olika saker, t ex njurskada, och med ett enkelt blodprov kan man ringa in orsaken.
ok jag ska genast ringa vertinär och boka tid tack jag är ju rädd om min katt han är 11år.
ha en bra dag. kram