Ny bildtävling!
Vi söker en ny bild till sidhuvudet högst upp på Perser i Fokus (där det nu ligger en röd perser). Bilden kommer även att användas till banners för Perser i Fokus.
Har du en söt, rolig eller vacker bild på din perser/exotic, tveka inte att posta den i den här tråden!!
Tävlingsregler
- Du måste äga katten eller ha tillstånd från kattens ägare att använda bilden i detta syfte.
- Du måste själv ha tagit fotot eller ha fotografens tillstånd att använda bilden i detta syfte.
- Bilden ska ha god skärpa och vara av god kvalitet.
- Jurymedlemmar får ej delta i tävlingen
- Bidraget måste postas senast 20 april
En jury bestående av Sajtvärd och Medarbetare väljer ut ett antal bilder till en omröstning där Ni medlemmar sedan röstar på er favorit. Den katt som får flest röster koras till vinnare!
Lycka till!

Ida hur lång tid har man på sig?
Om det behövs kommer bilden att redigeras för att kunna användas.
Man får skicka in hur många bilder man vill eftersom vi bara kommer att välja ut ett par stycken av alla inskickade bilder till omröstningen…
Man har till den 20 april på sig

Tack Ida då hinner vi få till ett nytaget kort på den katt som jag tänkte bidra med.
Men Marita
jag som aldrig har varit särskilt förtjust i silverkatter
o så kommer du med alla dina…ska du ändra på mig nu??
#3 det funkade ju
jättefin ju

#24 så himla fin.. =)

Mycket fina bilder allihopa
men Sassa…o vilket fint kort
mums
Så fina bilder!! :)

puttar upp tråden så ingen missar tävlingen 
/Lotta
Persern China Doll´s Tom Collins
Är eg. min dotters men han trivdes inte som innekatt så nu är han en glad musjägare på landet hos mej. Funkar bra med pälsen fast han får vara utomhus när han vill. En kille som lika gärna hänger med på hundpromenaderna i skogen som sitter och kurrar i knät. =)
Wiviann
Finns det fler vackra bilder?
#44 Jösses vilket snyggt kort !!! och snygg katt ;)
#47 Men den är ju där?
:) ja efter mycket om och men så gick det….
Vilken tur!!

Får ju testa o va me nu med mina vackra katter. Först en bild på Flisan

O en till med mej me

O nu en på Ambrosia

o min sötnos Lezzie

Kommer en till bild på Min lilla Lakrizz oxå 

Glöm inte att skicka in era bidrag!!

#57..hur var det nu
"fick" vi Medarbetare skicka in på våra katter
#54..sååå snygg o lika snyggt kort
#58 vill ha
Ni kan ju skicka in dem om ni vill men eftersom medarbetarna också är juryn så får de nog delta utom tävlan… Så vi inte blir jäviga
ursäkta mig men vart ska man skicka en..lite trög i dag..
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
#65 Det ovan var ett svar på #63 om Medarbetare fick delta i den här tävlingen :)
glömde…#56..jäklar vilken snygg exo
vilka varma o goa färger
undrar på att ni alltid vinner över mina på utställning

Ida jag tänkte mer på #57 för idag är det så trögt så tio öringen har fortfarande inte trillat ner..ha
#68 Marita har du inte sovit ut ännu
jag tror att hon menar att folk ska fortsätta att skicka in bidrag på sina katter hit

#67 He, he den katten har mycket av en del av de linjer som jag jobbar med 
Men jag vill under inga omständigheter ha varma färger
Tvärt om faktiskt!
Men man ska ju bygga huset innan man målar det 
#69 ah 
Nu trillade den ner…jag var orolig ett tag om det var fel på mig men det var ju bara ett litet.. 
#71…det är inget fel på dig marita
lite vanlig sömnbrist bara hehe
*putt*
*putt*
Finns det inga fler bidrag till tävlingen?

Trist man inte får vara med! Borde ju vara oberoende av perseri fokus i juryn om detta ska bli helt rättvist tror jag då
Så hade vi förut då Uffe satt som Sajtvärd. Helst någon som inte ser allt, för alla är ju söta på sitt sätt.
Du får avsäga dig din juryplats Kittentotts :) Då får du vara med och tävla!
Hmm ja det är svårt det där, att få till bra bilder, dem jag skicka är dem bästa jag har hittils, har några inne i kameran…ska se om det är ngt att ha *hmmmm* Tkr också att alla är så fina på sitt sätt, fast sen att alla får rösta fritt känns som kan leda till att man röstar partiskt och inte efter "kvalitet" eller vad jag ska kalla det så att det inte låter skumt… som i förra tävlingen då röstade juryn och det är inte kanske demokratiskt men kanske blev mer rättvist…
Bara att kämpa på med kameran! 

ingen ide säga upp platsen om alla känner alla!
#80 Vadå? Förstår inte…

Jag menar inget illa alls
Låter illa då man skriver ibland. Men en jury ska bestå av oberoende(Egentligen)detta är inte vi som är medlemmar på perser i fokus. Men jag bryr mig inte! Kan vara kul se om någon fin bild hittas bland alla som kommer in här nu. Men att vi klarar stå emot de vi känner menar jag, detta vet borde man klara.Men kan ju med bli så man känner nej den kan jag inte rösta på för alla medlemmar vet detta är en nära vän, men bilden är kanonfin! Hoppas det blir bra i slutändan. Tänkte mest vore roligt med duktiga personer fr tex hittekatten, hundar el andra med djur som kan detta också. Men det är ju du ida som bestämmer, jag va med innan då vi gjorde tävling, vet inte vilka som va med då här, hur bedömdes den tävlingen, kommer ni ihåg detta någon som va med. Hoppas nu du förstår lite vad jag menar!
Det ska ju utses en katt som är representativ för rasen, det kanske kan vara svårt för de som inte känner till rasen att bedömma. Kanske kan juryn välja ut ett antal bilder som går till final och där man sedan har någon typ av omröstning?
/Lotta
Fast vi kommer ju inte att välja någon vinnare. Vi ska bara välja ut bilder till en omröstning där medlemmarna här får rösta på sin favorit. Så det blir ju rätt många bilder som går vidare…
…vet att det har påpekats tidigare men det är viktigt att fotot är av god kvalité också 
/Lotta

ja detta med kvaliten är ju viktigt! katten ska ju synas bra, vara fin o ren mm för att synas.

#88 Ser härligt ut i solen :)

och en till….

#25 Så fin er Dixie är.
kanonfärg på Doris ögon tycker jag oxå
8 dagar kvar nu!! Glöm inte att skicka in era bidrag!! 

*putt*

I morgon är det sista dagen att lägga in sitt bidrag till fototävlingen.Lägg in många foton så juryn har lite att jobba med*ler*
Snart sista chansen!!

Blir inte lätt rösta bland dessa undebara katter

Nu har tiden gått ut så jag låser tråden!
Dags för juryn att börja sitt arbete! :)