Perser iFokus

Perser

Etikett: 02-allmänt-kattprat
Läst 1014 ggr
Marita-L
0

veterinärer å besiktningskontroll

Fick ett samtal från en vän som var redigt arg å jag kan förstå henne..
Ja menar det finns ju bra veterinärer som tittar på det som skas titta på sedan finns dom där..som antecknar ner om ett hårstrå ligger fel.

Det är ju helt okej det är ju bara det att föräkringsbolagen tar en helt annan ställning till detta när du ska försäkra och olyckan är framme.

Om tex det står ökat tårflöde på besiktningspappret å om du skulle få någon ögonskada eller så så är dom direkt där å påpekar i besiktningspappret å man får helt plötsligt problem.

Jag vill alltid ha ett fläckfritt besiktningspapper om inte det är så att katten är sjuk på något sätt men då ska ju den inte någonstans heller utan får stanna hemma..men varför skriver dom
tex. katten frisk men ökat tårflöde??????
Eller som i hennes fall..
Klorna lite för långa..bör klippas.
Kan man bli trött eller…

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Bullan
0

Har också varit med om detta. Det stod ökat tårflöde men i övr. u.a. Den kattungen fick reservation på försäkringen på ögonen. Och det sjuka var…det var inte ens några tårar att prata om. Stressade perser får ju litet mera…men det var ju inte ens så att det ran ut något ur ögat…Jo…man kan bli arg för mindre*grrr*

En bekant som föder upp Bullmastiffer…fick i papperen…..att det var fin kull, MEN alla hade underbett!!!! De ska ju ha detFörvånadSå hon tog hela kullen och for till en annan vet och fick allt u.a. Det blev en dyr vet.besiktning för henne…var väl 7valpar tror jag.

Så det är ett tips…om någon är petig på något som är rel. normalt för rasen…men inte sjukligt, så far till en annan och gör om besiktningen.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Marita-L
0

Jamen hur sjukt är det inte att skriva

Klorna lite för långa bör klippas

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Bullan
0

Ja…det tar priset!!! Skrattande*fanfar* …ok om det stått väldigt el. mkt för långa och bör klippas!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

miapia
0

haha  visst är dom duktiga en del hahaha

EddaM
0

Vet. besiktade mina små igår..och idag har den första åkt o sedan hämtas en till *snyft* Fast vetten var bra och han tyckte att kullen var så fiin=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Annkis54
0

jag var med om en veterinär en gång som besiktade en 12 veckors kattunge
han skrev att kattungen var kryptorkid…eller vad det nu heter…bara en testikel nere…
men !!! sa jag…det är ju bara en kattunge…han ska inte ha sina testiklar nere NU
nä jag skriver vad jag ser sa han..
sen så kurrade katten så mycket när han skulle lyssna på hans hjärta o lungor så han skakade katten lite upp o ner för att få honom att sluta
herregud..det skulle vara idag det…den hade fått höra…den vetten.

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se