Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 929 ggr
Bullan
0

Nu har Bullan värkar!

Nu är hon på G…har värkar som kommer varannan var 3:e minut nu. Började vid 20.00-tiden.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Marita-L
0

Åh vad spännande NU blir det bebbar…jiiiiipppi.
sssåååååååååååååå spännande..detta kan ta sin tid..oj oj oj vad spännande..Glad

Jag gissar att du får natt bebisar

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

Oj OJ så spännande! Då kommer de säkert medans jag ser på HouseSkrattandeLycka Till Nu! Kom på det är visst Måndag! Ja så kan det bli då man är virrig, då följer vi förlossningen med spänning!

IdaJ
0

Spännande!! Lycka till! Skrattande

ophelia
0

Härligt nu är det bara att vänta med spänningGlad

Naquita
0
Dockan
0

Räcka ut tunganJättekul,vi här hemma håller självklart tummarna.Lycka Till Lena

Hälsningar LENAGlad

simzonites
0

Åh va kul! Håller tummarna för att allt går bra Skrattande

/Lotta

Bart
0

Lycka till!

AnnicaK
0

Bebbar ikväll igen, weeeeee

Annkis54
0

hur går det??
händer det nåt??

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Bullan
0

Hur länge kan det dröja mellan ungarna?

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Annkis54
0

har det kommit någon unge ännu??

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annkis54
0

det kan ta väldigt lång tid mellan ungarna
Blossom tog 18 timmar mellan 2- o 3
har faktist varit med om 2 ungar på måndag o den 3 på onsdag
men vanligtvis är väl några timmar max

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts
0

Hoppas allt gått bra!Oskyldig

Marita-L
0

Oj vad har jag missat?? Vad har hänt?? Hoppas att allt gått bra, har legat med tummarna i kors hela natten.

Crystal Pearl´s

Bullan
0

55g…är inte det väldigt lite? Den första var dödfödd…och den andra är ju jätteliten.

Denna kommentar har tagits bort.
Marita-L
0

#16 Orkar den äta??
Har du fått några fler?

Kramis Marita

Crystal Pearl´s

Bullan
0

Jo…den äter, men ibland kommer det ut mjölk ur nosenLedsenden verkar, trots att den äter, inte må bra…tung andning till o från.

Marita-L
0

Titta i munnen hur ser det ut i gommen???

Crystal Pearl´s

Cajza
0

Håller tummarna att din bebis ska klara sig. Vi fick en som bara vägde 50g. i vår kull och han mår bra, är 7½ vecka och väger 520g. idag. // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Kittentotts
0

Bara hoppas här! Gomspalt är ju något som ger detta med få upp mjölk i nos. Sen kan den fått fostervatten i lungorna. har du sugit ur svalg o nos? När du ser mjölken kommer ur nosen, sug bort deta så den inte drar ner det igen.

Tillägger: Vikten säger den är liten, men jag har haft ungar som vägt 49 gr och klarat sig.

Bullan
0

jo…har slungat och sugit och den har aptit…gett ersättning några ggr också…har fått en tid kl. 10.00 hos veterinären…de ska kolla bäbisen och slå en röntgenbild på mamman…hon är ju så rund om magen ännu!Generad…Detta blev min sista kull…orkar inte med detta fler ggr….3ggr med strul får räcka.Gråter

Är bara ibland jag sett mjölk i nosen…

Marita-L
0

# 23 men lilla gumman åh vad jag skulle vilja krama om dig nu.
Det behöver inte vara mammans fel det kan vara att just den kombinationen inte gick ihop sig. Stackars..här får du en fång med kramisar från mig

Håller tummarna för att allt ska gå bra

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

Jag vet hur jobbigt detta är! Har suttit som du i 1 vecka med ungar som trillar bort en efter en. Men ge inte upp! Att du nu är ledsen och upprörd är naturligt för en som har kärlek för sina små, tycker så synd om dig just nu! I dessa lägen önskar man att bilen körde fort till oss alla som behövde tröst. Vi är till för trösta varandra i dessa svåra stunderna.Att mjölken kommer ur nosen är något som det gör ofta, speciellt på dessa små innan de lär sig suga rätt, men om du tittat i munnen och ingen gomspalt är, då är detta säkert inget fel mer än den är glupsk o matten kommer för fort. Nu hoppas jag du får lyckan med dig!

ophelia
0

Lilla gumman skickar också en kram.Ibland känns det som om man bara vill ge upp.Men gör inte det.Håller tummarna hårt att det dka gå bra med den lille!!

Paddiz
0

Att det kommer mjölk ur nosen behöver inte betyda något. Det gjorde det oxå på Dixie (Dougie) och hon är nu tretton veckor.

Vi håller tummarna för den lille/lilla.

Kram Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Annkis54
0

jag är med dig o ungarna oxå "Bullan
glöm inte skriva när du har varit hos vetten
just nu låter det bara som om den är liten
att den äter är ett MYCKET gott tecken

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

IdaJ
0

Hoppas det går bra hos veterinären. Håller tummarna för er alla.

Bullan
0

Hejsan alla och ett STORT tack för att ni hållit tummarna.

Det var inga fler bäbisar i magen…om än hon är tjockOskyldig. Bäbisen är en svartsmoke(ser det ut som iallafall) och den blir piggare och piggare. Söker febrilt efter spenar då den är vakan. Den har stor aptit. Mamman verkar finna sej mer och mer i mammarollen och har börjat bli duktig på att ta hand om den lille/a. Så för tillfället, ser allt ljust och hoppfullt ut. Men jag vill ju se att den ökar i vikt också. Sedan tidigt i morse, har jag inte sett något mer mjölk i näsan…så den var nog bara glupsk.

Så nu hoppas jag att denne lille "fighter" tar sej ordentligt.SkrattandeSka meddela könet…då jag studerat underredet mera noga;) Den förstfödda(döda) bäbisen var också en svartsmoke - hane!

Än en gång… tack för allt stöd…det har både värmt och hjälptSkrattande

Marita-L
0

Åh va glad jag blir.
En duktig smokis  Glad

Kramis Marita

Crystal Pearl´s

IdaJ
0

Så skönt att höra! Hoppas att allt går bra i fortsättningen!

Soffan79
0

Lycka till med bäbisen..

Kittentotts
0

Ja nu önskar vi dig lycka Till!

Tessan73
0

All lycka vill jag önska dig.

EddaM
0

Lycka till med den lilla som är kvar. Och Grattis=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

AnnicaK
0

Instämmer i gratulationerna, låter som om det är bra vilja i den lille

Annkis54
0

Gott att höra Bullan

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Bullan
0

Jag fortsätter i denna tråd…för jag vet inte vad jag skulle sätta för överskrift till en ny tråd.

Nu har även "lillkillen" somnat in.

Inatt så började aptiten avta. Han började kännas kall till o från, trots att mamman inte lämnat honom. Nu på morgonen slutade han att pipa och började andas med öppen mun och oregelbundet. Jag har ju stödmatat varannan timme sedan han föddes, för att vara säker på att han får i sig tillräckligt och för att få upp vikten så fort som möjligt. I morse hade han kommit 1gram över födelsevikten!…som lägst var han nere på 55g några timmar efter han föddes…vägde då 58.4g. Trots god aptit och kämparanda…så hjälpte det inte längre än till idag.

Nu går Bullan och skriker här hela tiden…hon har knappt varit ifrån bokorgen sedan Måndag kväll. Undrar hur lång tid det tar innan hon förstår att hon inte längre har några bäbisar? Det var hon som kom och hämtade mej nu, då han slutat andas.

Kanske han var alldeles för liten?

simzonites
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#39 Oj va tråkigt, tänker på dig! Har honan mycket mjölk? I så fall får du vara uppmärksam så hon inte får mjölkstockning.
Hans låga vikt kan ju vara bidragande, kanske var det något inuti som var fel från början.

En STOOOOOOR kram till dig och din hona! Skickar med en liten ängel också…

Lotta

/Lotta

Bullan
0

Vet nån om det går att ge Galastop till katt? Är ett medel man kan ge till hund då de blir skendräktiga och får mjölk i juvren!

Marita-L
0

Åh Nina vad tråkigt..jag har tänkt på er så mycket å hoppats.
Finns det ingen bebis i närheten som hon kan låna..stackars liten.
Kramis Marita

Crystal Pearl´s

simzonites
0

När kroppstemperaturen går ner hos kattungen minskar också sugreflexen och matsmältningesförmågan.
Det vanligaste nyfödda kattungar dör av är tydligen en kombination av nedkylning, uttorkning och låg blodsockernivå. Det blir som en ond cirkel.
Att få ut det första bajset är också enormt viktigt för att ungen ska komm igång riktigt.

Allt detta skriver jag om i mitt projektarbete om kattuppfödning, ska bara bli klar med det…

/Lotta

simzonites
0

#41 Ja det går att ge även till katt. Har du det hemma? Ring i så fall till din veterinär för att få rätt dosering.

/Lotta

Dockan
0

Stackars er.Tänker på er.Lena

Hälsningar LENAGlad

Annkis54
0

Åh vad tråkigt för er
kramar ifrån oss

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

ophelia