Perser iFokus

Perser

Etikett11-utställning
Läst 706 ggr
[Iwanhoe]
0

JKKs utställning 16-17/7

Några reflektioner efter helgens utställning: fantastiskt roligt att se så många perser av hög kvalitet på en utställning. Enligt uppgift var det över 60 perser på lördagen (var inte där själv då), och på söndagen var det ca 40 perser/exotic, samtliga av mycket hög klass. Detta bevisar att det finns ett stort intresse för perser, och inger gott hopp för framtiden. Glädjande nog var även den absoluta majoriteten sunda djur utan trånga näsborrar eller andra defekter.  

Sedan vill jag även ge en eloge till domarna på söndagen, Aase Nissen och Yves Roca (hmm…minns inte hela namnet och har inte katalogen här just nu). Båda var mycket trevliga, mycket kompetenta och noggranna. Heder till sådana domare!

Tack också till Järva kattklubb, för ett mycket lyckat arrangemang.

SheLoves
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Håller med! Det var jätteroligt att se så mycket fina perser och exotic på samma utställning och själva utställningen var väldigt bra arrangerad!

Kan inte låta bli att bifoga en bild på min lilla golden-sessa som ställdes för första gången i söndags (15 veckor gammel) och fick en jättefin bedömning av Aase Nissen.

S*She Loves Greta Garbo Kyss

S*She Loves chinchilla, shaded silver & golden perser. www.sheloves.se

[Iwanhoe]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1: vilken otroligt fin kattunge du har. Måste ha missat henne på något sätt  i söndags. Aase är en väldigt sympatisk domare, tycker jag. Man märker att hon verkligen älskar katter. Att hon nominerade min vite älsklingskille gjorde förstås inte saken sämre…