"trimma" kattungar??
Hej
ska ju ställa ut V-kullen i helgen
har duschat dem idag o 2 ser bra ut o den tredje ska vi inte ens prata om
kommer att lägga in flera kort här som visar hans päls
nu till frågan…ska man dra bort vita hår i den svarta pälsen på kattungar
första kortet är bara svansen
suck…vad skulle ni göra
jag måste ju ha med hela kullen för att få de bedömda
detta drar ju inte ner katten I SIG..utan det är ju bara att hans päls inte har växt bra…han själv är jättesnygg o kanontyp
suck…men lite skämmigt är det allt

Jag skulle nog tagit bort det "värsta", och låtit resten vara. Så att det inte SER så trimmat ut. Dvs låta det vara lite vitt i det svarta…och kanske fokuserat mera på att försöka jämna till de långa håren på ryggen. För man ska ju inte behöva trimma småttingarna till utställning…men ibland är det ju nästan ett måste…
men då inte lika trimmad som en vuxen katt kanske? Fast det är ju hur jag skulle ha gjort!
Lycka till.
Ja Annki vad säger man..han är ju gudomligt söt..ta det värsta kanske eller dom grövsta..ja jag vet inte dom är ju så små..
Åh gulliga
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
ååååååååååå va fin han är
han liknar min lilla diablo på 8 månader o drygt 5 kg hehe

Har för mig man inte behöver detta på så små, men jag ska inget mer säga! Maila marita Hermansson och fråga, el någon annan, bara ett tips!
När jag ställde kullen som min svarta Baby tillhör så hade jag också dilemmat med vita strån i hennes svarta päls. Jag tog det som syntes mest men som sagt de är inte lika hårda på detta på så små kissar. Och det gick bra, fick mycket beröm för henne och resten av kullen. De blev Bästa kull på utställningen.
/Lotta
#8…det är detta som jag har nånstans i bakhuvudet oxå
inte bara att man inte BEHÖVER utan att man inte SKA
men han ser ju inte klok ut hehe
jag väntar på svar från Jonas oxå
men eftersom min dator har pajat (använder gubbens nu)
så vet jag inte om jag får tag på honom på msn ikväll suck….
#8 Maritha svarar inte på sin mejl nu då hon flyttat till Cypern den gottegrisen 
Men Annki, dina ungar är ju helt underbara så jag känner på mej att de kommer sopa banan utan trimning.

#10 Jonas är inte inloggad. Men finns det inte en till domare som brukar vara snäll o svara på frågor,hmm dagny något
Jag o domarnas namn.
eftersom min dator rasade…o är rasad ff så ringde jag Jonas
han tyckte …plocka svansen "ren" från vita…o svarta fläckarna oxå..men eftersom han inte har så mycket päls så tyckte han att jag skulle låta det långa håret vara…
jag har fixat svansen nu…men han ser fortfarande inte klok ut
hade han skullat stanna hemma så hade jag tagit bort allt utstickande hår så att ullen kommer fram, Så som Åsgreinas hjälpte oss på en utställning Carina om du kommer ihåg. Men jag hakar mig fast vid dig #AnnicaK att han duger hehe
jag får väl låtsas att han inte är min…tills jag ser domarens reaktion…hehe HA HA
oj oj oj…..han är inte snygg alltså men han är sällsynt..haha