Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 511 ggr
Marita-L
0

Nu är det tänder här igen!!

Nu är vi här bland tänderna igen..har varit ute å hört mig för efter en tjej men har märkt att en del som jag har fastnat för har fel på bettet..
Om ni får en kattunge som bara har en tand på fel sida..inget snedbett eller så bara en tand som kommer fel, hur ser ni på det?

I Avels synvinkeln..??
tycker ni att priset ska det vara samma?

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

Beror ju på hur den sitter, Har köpt 2 hanar så med likadant med en sne tand jag fick hålla uppsikt på, man får ju lirka så den lossnar innan nya kommer osv, brukar ju ordna sig, har man lite is i magen såGlad

Marita-L
0

Hade du betalt samma pris som för en helt okej?

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

Hmmm?? gav di mig en svår frågaSkrattandeKan säga jag köpte min första hane för 5000:- mkt fin, andra gav jag sällskap då vi va goda vänner o snea tänder. Men Men…hmmm Jag hade ju själv inte sålt den för som jag tar för en utställning, gått ner något, men kunde ju gett 5000:- ja! Men beror ju på vad uppfödaren ska ha också, inga 8000:- hade jag gett!

Marita-L
0

7000:- ?????

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

Ska jag ge så mkt så får den vara perfekt!

Marita-L
0

Man får betala för linjerna ????

Crystal Pearl´s

Summerwinds
0

En uppfödare sa till mig att säljer en sådan katt för sällskapspris tex 3500-4000:- med avelsförbud och rättar tänderna till sig så får ägaren köpa loss katten för tex 1 500-2 000:- extra och får en ny stamtavla utan avelsförbud. Och rättar det inte till sig så har man ju inte lurat någon.

Marita-L
0

# 7 hm…

Crystal Pearl´s

Summerwinds
0

#8 i teorin låter det ganska bra…

Kittentotts
0

Vissa gör ju så! Men så krångligt! Och man ska ju då lita på få ny stamtavla med :) Nä hade inte sålt den för 7000:- Marita, jag har inga dåliga linjer i mina, detta med linjer hit o ditSkrattande

Marita-L
0

Vad hade man själv gjort då tro??

Hadde man själv sålt en katt som är jätte i topp å har
vunnit BIS ( Bästa hona/hane )
på sin första å andra utställning
Till billigare peng eller ett sällskapspris???

hm..

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

hmmm ja! Hur då om hon har fel på tand? Mkt ung? Jag vet inte Marita! Tror inte jag tagit ett pris över 6000:- ändå, Jag håller ju priser jag vet jag själv skulle kunna tänka mig betala. Och jag ger inte mer än så. Nä om han gått så bra hade jag väntat om han nu är ung tils hon tappat tanden o se, om hon har en sne tand som ungdjur o tappat, då hade jag inte köpt ändå. Inte alla domare som rotar i mun & se heller har jag hört

Marita-L
0

Nä dom tittar väl inte på ungdjur 3-6 månader?
Ja menar bara tanden inte snedbett eller så bara en tand som ligger på fel sida.

Ja det var inte lättaste att hitta den där tjejen.

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

Men ha is i magen, köp henne, detta brukar ju bli bra, och du får ha koll som jag fick på min Tiger med tanden som ska lossna, jag fick hjälp då denna tand satt stenhårt, men han är helt okej idag

Marita-L
0

Nä jag har bestämt mig att vänta tills allt känns okej. Hon dyker väl upp missis perfekt någon gång i mitt liv..Hemlis

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

SkrattandeOkej!