Perser iFokus

Perser

Etikett11-utställning
Läst 444 ggr
Trini
0

Varit på utställning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

Var igår på min första riktiga kattutställning. Båda katterna deltog, de är bebisar och deltog i juniorklass. Båda blev EX 1 och fick fina kommentarer, speciellt min svarta såg lovande ut tyckte domaren, hon kom också till nominering.

Min chinchilla köpte jag som sällskapskatt och visste att hon har för lång nos, men hon är annars så fin så jag ställer ut henne ändå, och så får ju Zelda sällskap.

Lyckades dock träffa på en mycket otrevlig chinchillaperser människa som fällde diverse elaka kommentarer om min chinchilla. Jag hade hört talas om henne, men fick nu en bild av henne. Det var inte direkt till mig hon sa dessa saker, men högt och tydligt, precis som om hon ville att folk skulle höra. "Usch vilken ful katt, vilken låååång näsa, fy! och så sa hon sig veta vem uppfödaren till min katt är och sa att ägaren till denna fula katt måste ha blivit lurad av sin uppfödare mm mm… Min uppfödare har absolut inte lurat mig, hon sa att hon hade lite lång näsa, och hon var också lite billigare än standardpriset på perser. Tråkigt när människor är så elaka tycker jag. 

Annars var det jättetrevligt  på utställningen och de flesta människor är förstås justa och trevliga :)

Ser fram emot fler utställningar i framtiden.

Marita-L
0

Grattis
Vad fin din lilla på bilden är.

Nämen usch säger jag bara vilka hemskt elaka människor det finns. Bryr dig inte om henne för hon var säkert bara olycklig å avensjuk på hur fina den igentligen var..
Hon hade väl en skit dag kanske så fick du ta det eller rättare sagt din katt..usch usch..
Tur att det fanns snälla människor också så att du inte bara fick den dåliga bilden med dig hem. Så att du vill fortsätta ställa dom ALLA.
Grattis igen

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Annkis54
0

Grattis
din svarta sötnos ser verkligen fin ut..vilka labbar hon har

jag säger som Marita
glöm bort att du överhuvudtaget hörde nåt
vissa människor är bara såna
kanske inte så lycklig i sig själv…
bra att du ska fortsätta att ställa ut

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Trini
0

Tack båda! Ja, hon har stora tassar :) Växer väl i dem. Dem ser speciellt stora ut i duschen då benen blir så smala :)

Hmm, ja, troligtvis är hon olycklig själv, men avundsjuk, nja… hon hade någon import som blev bis tror jag…

Marita-L
0

Ja men avensjuk kan hon vara på de delar som din katt hade bättre..=) För dom finns alltid.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Annkis54
0

#3 stoooora tassar är jättebra hehe

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

ophelia
0

Grattis till bra resultat.Jätte fin kisse så kraftig.Härlig..

Cajza
0

Din svarta kise är jättefin och grattis till dina Ex1 (katternas). Bry dig inte om vad den människan (utställaren) sa, det viktigaste är att du och kisarna tycker det är roligt att ställa(s) ut.

Ha det bra och lycka till på kommande utställning // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Kittentotts
0

Håller med dem ovan bry dig inte finns så mkt elakingar på utställningar, man ska slå lock för öronen helst o prata med de trevliga personerna. Jättefin Kisse på bild, kan du inte visa din andra med ? vi är snälla här inneSkrattande Grattis till Ex1

Trini
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för alla kommentarer.

Här är en bild på Ziggis, hade ingen bra bild på henne, men här är hon i alla fall. Ses även i Avatar.

diii
0

Vad söt den svarta är :D Påminer om min hårboll =)

SofiaJ
0

Ähhh… hon var ju döööst juh.. och chinchillor har ju lngre näsor…  fick hon en ex1 så fick hon ju ett bra betyg.. inget att oroa sig för.. och att man kan få lite dumma kommentarer händer ju ibland.. Lilla Doris blev misstagen för att vara en birma senast.. men det var innan de såg näsan förståss..