Hemsk natt!
Denna natten va hemsk, utanför stog en hankatt o skrek hela natten o lockade på mina honor. Troligen mer löp pågång., brukar ha öppet på balkongen, men jag gick ut och tog in alla katterna ifall den där stora hanen jag såg, någon blandning mellan skogis, otroligt stor sak skulle ta sig upp då hela huset är uppbyggt i trä. Vill ju inte ha blandisar. Sen hörde jag ett ekande skrik ute, fattade det va vår kastrerade hona som gett sig in i bråk, men det avtog fort. Imorse låg mimmi som vanligt på stolen ute, men med en riven nos. Har faktiskt aldrig sett katten innan, visste inte vi hade någon mer katt i området. Men får jag reda på vem som äger katten som stått och hoat hela natten utanför min balkong, hmmmm! Tycker det är så jädrans dålig stil ha springande hanar o fertila. Ska nu höra i området. Sen sa min gubbe han tror sig hört katten tagits hand om förra året utav vår värd som bor längre upp, ja sa jag då lovar jag om så är fallet så lär han få sänka hyran om inte han kastrerar katten.

Det är synd om katten om inte annat, att ha en fertil hane ute och locka på honor, det mår de ju inte så bra av. Och de som bor i närheten får ju lyssna på hans sjungande och känna lukten av hans kissande. Hoppas att du når fram till ägaren.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Jag har samma problem! Flera fertila hankatter i området. Och samma ägare på flera av dem dessutom. Hon tycker synd om katterna om de kastreras. De har varit och pissat ner en hel utegrupp, som bara var att kasta på tippen, då dynorna var så tjocka att de inte gick att tvätta. Även i barnvagnen har de varit och pissat, på mattor som man hängt på vädring och glömt ta in på natten.
Skulle jag lyckas se precis vilken katt som gör allt detta, så blir jag inte nådig med ägaren. Jag kommer att säja att jag vill ha betalt för all förstörelse. Mattor m.m…går juh att klorintvätta för att få bort lukten…men allt det andra!!!!
Förra sommaren blev jag även utskälld av grannen, för han trodde det var mina katter som skrek på natten.

Det är så sorgligt att folk tror det är synd om katten för den kastreras. Jag hade blivit tokig att få möbler, barnvagn mmmm förstörda pga en grannes katt, verkar inte som du sett vilken katt det va, el? du vet detta hade ju gjort mig vansinnig!

Jag råkade ut för samma sak för många år sen.Det var grannens hane som stod och ylade utanför på vår altan,vi hade balkong rakt över,så jag tog en hink vatten,gick ut på balkongen och skickade iväg vattnet över katten.Precis då sticker granntanten fram sitt huvud från deras altan.(ett förråd delade tomten)Efter det slapp vi kattens sjungande om nätterna!Kanske elakt mot katten,men jag hade bett grannen ha katten inne,det hade pågått flera nätter i rad,vi hade flera småbarn,varav en och min man skulle upp tidigt och jobba,så man ledsnade ju när man inte fick sova.Så mitt tips är vatten!Om du inte kan få ägaren att antingen hålla den inne eller kastrera den.(detta var senare på vårn utåt sommaren så det var inte kallt ute)

Denna katten är skygg! Så fort han såg mig sprang han under bilen, så jag lär inte hinna kasta vatten

Nä stackars katt! Nä men jag kan ta högtrycken på ägaren
Även här hemma lockar honorna till sig traktens ungkarls katter
så det blir en del bråk och hojtande ute i buskarna. De stackars hanarna undrar nog var de ropande damerna håller hus, inte kan de väl tänka sig att de är i tryggt förvar uppe på balkongen på andra våningen.
/Lotta