Hane som luktar HUA! :))))
Nu stinker det verkligen av min söta Merlin
Para kan han inte ännu, tror jag? Är ju inte så gammal, men han har börjat bli frusterad på flickorna och detta med bli könsmogen, Stackarn! Varje morgon sätter han sig lägger en korv i ett speciellt hörne. Få se om han lugnar sig snart, mkt som hoppar i kroppen därinne nu.
Vi byter dagligen i lådan då urinet är mkt mkt starkt.
Jag är dock i lite tankar nu! Han är ju ung och har försökt para, men vad jag ser beter han sig för klantigt ännu. Min ena hona behöver paras nu nästa gång pga hon haft en inflammation redan, och jag hatar låna hane när jag har en så vacker kille. Ska han då behöva gå här sen 1år för jag inget har para upp med sen då jag lånat in hane precis innan han blev könsmogen
hmmm ja jag tänker mkt nu!
Några bra tips på stinkande söta pojkar
Hur gammal är han nu?

Han fyller precis idag 9 månader

#3 Om inte du har bättre saker säga så kan du hålla dig bort från mina inlägg.

Inte lukar min rosor direkt han heller,i synnerhet inte när han nyss varit på lådan,och inte tvättat sig efter.Uärk!Jag använder Tidy Cats kattsand,den är lätt parfymerad och döljer lukten jättebra.Den klumpar superbra och är dryg dessutom.Jag fixar lådorna varannan dag.Kanske ett förslag?

Jag gillar byta dagligen
Så ska köpa lite puder lägga i lådan iallafall idag. Får väl tvätta baken på honom med, han kör upp den i nyllet varje kväll då han ska sova på min arm. jag står ut! ingen fara, men kul höra vad andra kan ge för tips. Han är mitt käraste, kommer ha honom på p-piller under vissa perioder sen, men inte nu när jag vill han ska lära sig para, vil inte ta till detta nu under hans utveckling.
Hankattslukten kan man ju inte göra så mycket åt men jag blir så förvånad över att höra att han gör andra behov utan för lådan, fy på dig Merlin.
Men lite puder i lådan kan underlätta, själv använder jag catman's puder och tycker det funkar bra. Sen kan du ju pudra Merlin med lite barnpuder i rumpan det brukar hjälpa lite.
Hälsa honom från gammelmatte att han får lov att komma på hur man gör nu annars får han inga tjejer!
/Lotta
/Lotta
Kan du inte prova att ställa en extra låda i hörnet där han bajsar? Kanske prova en annan sand? Så slipper du skura golver varje dag i alla fall :)

Trösta dig med att stanken brukar lugna sig när de blir äldre. Precis som människomän stinker de lite mer i puberteten ;)
Senare tycker jag att det går lite i vågor. När flera honor löper i huset stinker en del hanar mer (de tycker ju att de luktar fin fint *LOL*) ungefär som karlar som sätter på sig aftershave när de ska på dans ;)
Men mogna äldre hanar stinker för det mesta inte så mycket. Men visst. Det finns ju undantag. En del hanar luktar verkligen illa hela livet. Lånade hem en sådan en gång. T o m hans skit stank något helt enormt :O

#7 Lotta detta är ingen fara! Ta nu inte detta som jag skriker HJÄLP för det gör jag inte! Jag har mkt högt tålamod, vi ska nu göra ordning hans lya i helgen där han kommer på nattetid, det är ju då och på morgonen detta händer, han lägger bara en klick kanske 2 om dagen, kissat i ett hörn en gång, Hrregud mer än så här tål jag innan någon får ta bort hans söta bollar, nej nej får inte hända!
#8 Han gör det bara morgonen oftast, jag tar bort det o sprayar hörnet, en låda där skulle bli kalas för alla, vill inte ha en låda i vardagsrummet.
#9 jag är bara ovan, har inte haft hanar som luktat innan
Merlin tycker han är den finaste hanen i världen, så han lägger nog med sitt självförtroende på extra så tjejerna lockas på, han är en riktig Casanova i att gå och vara mot både katthonor och sin matte.

Hej Kittentott
På biltema finns det något som ska ta bort dålig lukt av allt möjligt b.la.urin.Gubben ska köpa för att spraya i sin senast köpta bil den luktar så mycket rök.Kanske kan vara något för Kattfolk också.ska berätta hur det funkar när vi inhandlat det.Billigt är det också 34:90 för en sprayflaska på 200ml.

#10 "vill inte ha en låda i vardagsrummet" *LOL*
Jag har inte mindre är 3 snillrikt gömda lådor i vardagsrummet
Å andra sidan har jag ingen i badrummet

#12 Jag tror jag avstår vardagsrummet, våra lådor står i badrummet, detta ligger precis vid vardagsrummet.
#11 ja alltid bra få veta om olika saker, jag har en bra spray idag, luktar inget efetr jag gjort rent, blandar ihop den själv, gubben är ju billackerare, de har mkt bra medel som han tar hem med.
#10 Ingen fara 
#13 Även om inte vi människor känner någon lukt så kan säkert katterna uppfatta lukten i bland.
/Lotta