Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 510 ggr
diii
2007-04-15 13:16
0

frusterande

GråterJag är¨så frusterad, jag får inget svar från marja,snart har jag skrivit 5 ggr till henne, angående vild katten dem sålde från Sthlms katthem(gått tre dagar,ser att hon har läst dem och har varit online ett bra tag). Jag känner mig verkligen ledsen över att jag snällt berättar vad katten hette och frågar mer kring det utan att få svar, känns som att allt dem ville va få informationen av mig för att sedan utesluta mig från fallet…känns hemsktGråter…någon som pratar med Marja från stockholms katt hem som kan be henne ge mig svar? tkr jag förtjänar ett svar på alla mina inlägg… eller är det rättvist att jag inte får veta?

jag ifrågesätter fortfarande dem sålder en sån vild katt som är inte i närheten av tam till en person som aldrig har haft katt förut, trodde katthem gick utifrån personlig lämplighet. Nu är detta min killes mamma vi pratar om, jag har inget emot henne annars förutom detta.

vad tkr ni? ngn ?

Allt information om fallet finns på tråden "farliga klor"

diii
2007-04-15 13:33
0

ser många läser detta men säger ingetGråter

diii
2007-04-15 13:37
0

ingen som håller med?

Kittentotts
2007-04-15 13:38
0

Men alla är inte vakna diii, får väl hoppas du får svar, jag kommenterar inte fall som detta! Tycker personen i fråga får förklara sig

diii
2007-04-15 13:40
0

Jag undrar nu om det finns sekretess regler? näää kan inte finnas inom katthems världen? har man inte rätt att få veta saker man är inblandade i…*suck*

Kittentotts
2007-04-15 13:43
0

Joddå finns sekretess inom djurskyddet, du har inte rätt veta känsliga saker, inte rätt få reda på hemmet katten kommer ifrån, ingen rätt få reda på vad ett djur hamnar heller. Men de kan berätta saker runt utan avslöja, som tex katten har det bra idag, de har berättat han har eget rum med massa leksaker mm. Men allt får man inte veta!

Bullan
2007-04-15 13:46
0

Jag skulle nog ringt till katthemmet och bett att få prata med någon som kanske kan hjälpa el. lämna ett meddelande om att de ringer upp. Någon måste väl finnas där även på helgerna?!

Lycka till.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Denna kommentar har tagits bort.
Issa
2007-04-15 15:36
0

Jag tycker du ringer katthemmet direkt i stället. Lita aldrig på att mail kommer fram.

diii
2007-04-16 12:55
0

Hmm nä det är sant, kan bara se inställningen bredvid meddelande, ett litet kuvär som visar om den är läst eller oläst. Mejlat katthemmet, ring dem men inget svar. Det som känns tråkigt är just att precis efter jag sa till henne vad katten hette slutade hon skriva till mig… känns jätte tråkigt trodde att dem på katthemmet kan stå för saker och ting…

Frågorna jag ställde var inte heller av "privat" sort så som jag uppfattar dem. Frågade bara varför dem sålde en sådan vild katt till en människa med ingen erfarenhet med vildakatter och så.

Det är ngt jag har märkt i den svenska tänkande,så fort en person ifrågesätter en annan person genom , ja frågor i detta fallet backar folk och struntar i att svara. Gäller många andra jag känner till. Jag förstår inte det, jag tkr man ska konfrontera folk,stå för sina handligar och svara. VIll man inte svara just på det en annan människa frågar är det så lätt som att säga "jag vill inte svara på frågorna". Men det ligger kanske en sanning i det min kille säger (som är svensk) att folk gillar inte konfrontationer i Sverige, jag skulle kalla det vara feg. Det jag hatar mest i hela världen är just att bli ignorerad och inte få svar från folk…eftersom jag själv alltid svarar när andra vill tala med mig…

Varför är folk feg?…kan inte förstå det, oftast är man feg då man vet man har gjort fel eller skäms för ngt…

Som en vän sa det är ngt av det värsta en människa kan drabbas av och det är vara ignorerad, visa en annan människa hur lite värd hon är och hur lite hon förtjänar ett svar.