stallet.se
Vet inte om det har varit upp här tidigare men på stallet.se använder barnen många bilder från sajterna på iFokus som sina egna… De till och med copyright märker bilderna!
Har hittat en bild på min Viviane där men jag tar inte detta så allvarligt eftersom jag anser att det är barn som leker.
På andra sajter samlar man in stulna bilder för att sedan göra en anmälan.
Är det fler här som har hittat bilder på sina katter på stallet? Och är det några som vill göra en gemensam anmälan?

Ja jag
Mina småttingar har iband synts där.

ja och kommer inte ihåg hur man ser alla bilder nu, va ett tag sen jag va inne
Man måste bli medlem för att kunna se bilder…

www.stallet.se
Bli medlem & tryck på "Sök" i menyn. Där kan du välja om du vill söka hästar, hundar, katter eller kaniner. Tryck på "Visa endast med bilder" eller vad det nu står, och vips så har du massor av t.ex katter med bilder. På "Torget" säljs även massor av djur och även där kan man välja om man vill visa med bilder och vilken djurart man vill visa.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Sen går man på Tävla sen Utställningen, där finns alla bilder.

Då måste man vara såkallad Guldmedlem och det kostar 25 kronor från vanlig telefon och 15 från mobiltelefon.
I utställningen finns inte heller alla bilder. Bara folk som har valt att ställa ut sina djur ställer ut dem där, och då visas en miniatyrbild och de andra guldmedlemmarna väljer hur söt djuret är på en skala från ett till tio.
Det finns hundratusentals djur på stallet.se. I utställningen finns det ungefär ett tusen för varje djurart.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

sök fram som #5 skriver, då får du bilder 2600st el något på sökordet perser

Ja så som du sa det är bara barn, jag fick ett leende när jag såg alla mina småttingar som flickorna sa de ägde, tänk de hade en önskan o fantasin gav dem en katt, mig gör det inget!
pust,det var några att kolla igenom där, såg gamle Leon var stallets avelshane 
jag kommer ingen vart jag
hur gör ni
ta steg för steg

Bli medlem Först! Sen går du in på "Sök" i menyn. Skriv Perser så får du upp mer än 2000 st perser, ja några är ju inga perser, men de kanske tror det
jag vet inte om jag inte får fram samma sida som er
när jag kommer in så är det på en sida med en tecknad häst till höger..på gul bakgrund…mm mm
det står en ruta längst upp till vänster..snabbsök..skriver jag perser där så kommer jag till en person som kallar sig perser
sen finns det ordet "sök" i menyn högst upp…o trycker jag in på den..så händer det ingenting
o det finns ingenstans jag kan skriva…som du säger …skriv perser
får väl kolla imorgon igen
kanske måste starta om datorn

Tryck på pilen där det står namn och välj ras istället och sedan skriver du in perser i rutan brevid.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Jag har flera gånger fått förfrågningar via mail om de kunnat få hämta bilder på min hemsida för att använda där. Har inte sett någon av mina där än när jag kollat. Men som sagt det märks att det är barn, en del av de katter som står som perser är allt annat än detta 
/Lotta
#16 Såg samma sak, det står perser men är ju blandat huller om buller där och skulle perser se ut som många gör så blir man ju rädd 
#15..hittar inte nåt pil där det står namn
jag har gått till stallet.se
loggat in …sen då

Jag har inte hittat några bilder på mina katter heller, men det är över 22000 skogisar så det orkar jag inte. Jag tycker att det är helt okej för dem att ta bilder från mig men inte att de copyright skyddar dem. Och sedan tycker jag inte att barn skall behöva betala 20kr månaden för att leka.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Jag tycker inte det är ok att man stjäl bilder. Det är trots allt stöld. Skulle jag se ett stulet foto på Firedance som den amerikanska fotografen Chanan tagit skulle jag inte tveka två sekunder på att anmäla. De andra korten på sidan skulle jag inte bli lika upprörd över. Men jag skulle ändå anmäla.