Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 547 ggr
Leonis
2007-04-14 20:21
0

EXO Utställningstrim

Hittar inget om Exotic päls inför utställning.

Hur gör man med en EXO, perser vet jag väl ungefär hur man ska fixa till före utställning men en EXO, vad gör man med en sån, ska man bara ta fram sämskskinnet och dra av Skrattande (var lättare med siames) bada och så vet jag men är det nåt annat, stickhår ska dom bort? tofsarna på öronen vet jag ska bort, sen då? Det är ju isåfall mycke stickhår som man måste plocka bort om dom nu bara ska ha sin Björnliknande tjocka päls, hur gör man.

Huvet, ska det om man kikar från sidan se ut som den har en typ panna ner över ögonen av päls,ska det bort och hur gör man då?

Nån som kan beskriva hur man gör?

Marita-L
2007-04-14 20:51
0

Jag badade honom å fönade.
Om du behöver ta bort dom tjocka stickelhåren så skall du göra det lite å gången mellan utställningarna efter precis ett bad för det luggas jätte mycket å gör ju ont.

Jag skall kunna tänka mig att det känns som att dra bort hårstrån från sig själv…aj.

Kankse håren som hänger ner vid ögat annars gör jag inget mer. Men jag vet fler som trimmar fram markeringarna tydligare ex om det är en tabby..inget kunskap där…

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Leonis
2007-04-14 21:07
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är denna det gäller, hon har ju typ pannlugg, ska man göra nåt där. Hennes päls är ganska jämn inget stickhår utan bara tjock sammetslik päls. Hur skulle du fixat henne inför en utställning, förutom platta till nosen då för hon har ju choklad i sig.

Leonis
2007-04-14 21:29
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en till bild på henne, snygga påsar under hakan va, det är hon som väger så mycket Skrattande

KungBores
2007-04-14 23:32
0

Jag trimmar exotic på samma sätt som perser. Jag tillhör dem som inte plockar stickelhåren och har aldrig fått någon som helst anmärkning på detta.