Middagen i dag
Va ska ni ha för gott idag till middag???Här står helstekt fläsfile med ris på menyn.Filen kryddar jag med grillkrydda,timjan paprika vitlök,oregano lite salt och peppar.Tillsammans med filén får klyftat lök,champinjoner och tomat bitar brynas mot slutet.Till det tar vi gräddfilsås kryddad med en gnutta sambal oelek…
Ja det var en rejäl middag det, här blir det väl en tallrik Fil med ingefära och lite flingor, känner inte för att äta så mycket då det är varmt och varmt är det idag, hela 16 + redan ute, jag hatar sommarvärmen 
Vad duktig du är Ophelia
kanske provar det receptet med kycklingfile…äter inte griskött
idag ska jag ha rester…Lars är o grejar med rallycrossbilen o David tar en panpizza med sallad o massa fetaost
mina rester blir en broccoli o ädelostpaj som jag gjorde häromdagen…mums…Lars gillade den inte…ädelost..
ska vi kanske göra tråd med recept i…
alltid kul att få lite nya …o nya kryddningar framförallt
Kör du igång den #Ophelia???
Idag blir det bekvämt.Kommer att inhandla en STOR Kebabrulle,sen blir det färdiga winerbröd till kaffet.Lätt som en plätt.Lena
Hälsningar LENA

Ja Annki recept kan man väl aldrig få för många av eller hur.Då startar jag en ny tråd.
Nästan allt man gör med griskött blir lika gott med kyckling.Pajer av alla de slag är jättegott.

Idag ska vi ha hemlagade köttbullar och stuvade makaroner, något vi längtade efter alla.// Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Vi ska Grilla Hamburgare, med ett annorlunda barn som är mkt för rutiner så får inget främmande komma till i mat
Jo om man har tid med tjat o annat, lättare göra 2 rätter
Vi blir lite bortskämda idag, mina föräldrar har varit här på besök och mamma hade med sig porterstek som är bara till att värma, min älskade lilla mamma
/Lotta

#7Hälsa till dom från oss nästa gång ni pratas vid.
#8 Ska jag göra, jag har berättat att jag har kontakt med dig numera.
/Lotta
#4 då ser jag fram emot fler recept med griskött som jag kan byta ut
igår bakade jag en sylviakaka..som vi skulle ha idag när kattungeköparna kom…det var bara det att brorsan o hans fru ramlade in o vips så var kakan bort….har vi råttor igen
så det var bara att baka en ny igårkväll…då fick jag äta 2 ggr istället.
#5..å vad det låter gott….får skriva upp nötfärs till oss själva på handlingslappen..inte bara till kattungarna….har du nåt speciellt recept eller är det vanliga "mammas köttbullar"??
#6..känner till det Carina…det blir en hel del panpizza till sonen…men som tur är så har han fått smak på sallad med massor med fetaost…så det blir inte sååå onyttigt ändå
#7..vad go du är när du säger så om din mamma, Lotta

Porterstek har du något kvar,det är ju bara för mumsigt.Lena
Hälsningar LENA
#12..eller ännu bättre
ett recept
jag vet inte ens riktigt vad porterstek är
#12 Nej du Lena det är uppätit allt ihopa, såsen är sååååå god.
#13 Recept, kan fråga mamma men hon lagar det mesta "ur huvudet" så att säga 
/Lotta
typiskt hehe