Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 715 ggr
simzonites
0

Electra är på gång

I morse omkring kl 05.30 väckte Electra mig genom att trava fram och tillbaka över böstet på mig, hon spann högljutt och pupillerna var stora som tefat Skrattande Så nu är hon i öppningsstadiet, troligen blir det smått under dagen. Det är sååå spännande.
/Lotta

/Lotta

Marita-L
0

Åh vad spännande…wouuuoo.
Nu ska det bli smått va kulGlad

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Bart
0

Spännande!

ophelia
0

Åh så spännande, ska bevaka tråden så jag inte missar något.Lycka till med förlossningenSkrattande

Naquita
0

wiii fler plattnosbäbisar i forumet!!

Bullan
0

OJ!!!Spännande:) Du måste rapportera sedan vad det blev och hur det gick :)…å hur många!

Lycka till.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Kittentotts
0

PADDA VILL JAG HASkrattandeSPÄNNANDE!

miapia
0

lottta avge rapport nu  hihi såå nyfikna nu ju

Dockan
0

CoolJag tror jag dör avspänning hoppas verkligen på en liten vitfläck Lycka till lilla Electra vi tänker på dig.LenaSkrattande

Hälsningar LENAGlad

IdaJ
0

Spännande! Skrattande Lycka till!

Lunatismatte
0

Ååå vad spännandeSkrattande

simzonites
0

Än så länge är det lugnt, men hon vaktar mig så hon har koll på vad jag är. Hon tittade på mig i morse precis som om hon ville fråga "vad är det som händer matte".
Jag hoppas också att allt går bra, kaninte vara annat än lite orolig efter den andra förlossningen som vi nyss haft här hemma.

/Lotta

Annkis54
0

vad kul Lotta
vi är alla med er o tänker på er

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

EddaM
0

Jätte kul, hoppas att det går bra=))

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Bullan
0

Hur vet man att de är i öppningsstadiet? Är det något man lär sig se med erfarenhet eller finns det några tecken?

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Annkis54
0

man BRUKAR…eller KAN  se på katten att den har samma värkar som vi har
alltså de som kan hålla på i dagar för katter, o veckor för oss
alltså när kroppen förbereder för förlossningen
jag har väl mest märkt det så att det rycker i håren på ryggen…syns mest på perser hos mig
man kan även märka på katten att den har ont…de kan liksom profylaxandas…flåsa lite
morrhåren kan dras framåt…de stannar liksom till under "värken"
men så väl märks det inte på alla..
långt ifrån

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

simzonites
0

#14 Jag tycker ma märker det på att katten andas på ett annorlunda sätt, spinnandet blir också mer högfrekvent eller hur jag ska förklara det, ofta ser man sammandragningarna som "krusningar" i pälsen. Honan kan också se völdigt fokuserad och koncentrerad ut.

Electra har sovit hela dagen, så det kanske blir en natt-förlossning Glad

/Lotta

Kittentotts
0

Vilka bra kisar ni har som förbereder o visar, mina börjar med sammandragningar, sen kommer krytsvärkarna bara samma dag alltihop

Bullan
0

#16 Min hona har också bara sovit hela dagen. Hon vill inte röra på sej. Lade henne på en filt för någon timma sedan…och där ligger hon änn. Hon mår bra och verkar som annars i sättet…väldigt "harmonisk" eller vad man nu ska säja. Hon håller nog på att förbereda sig hon med  

simzonites
0

Låter så! Lycka till med de kommande bebbarna

/Lotta

Marita-L
0

hm…undra om det har hänt något???
Spännande..

Crystal Pearl´s

Bullan
0

Här är det fortfarande väääldigt lugnt  bara väntar å väntar å väntar… …

simzonites
0

Här är också lugnt, men Electra tyckte det var bäst om matte vaknade klockan 04.30  i morse utifall att och så kunde matte smeka magen Glad Men än har det riktiga värkarbetet inte kommit igång, så jag väntar och väntar jag också

/Lotta

ophelia
0

Vi väntar med er, är så spännande när det är smått på gångSkrattande

Marita-L
0

åh vad spännande…
#21 väntan den är jobbigast

Crystal Pearl´s

Annkis54
0

gott….då är det bara att vänta för oss alla dåCool

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

simzonites
0

Ja, här väntar man fortfarande….Har fördrivit tiden med att se på filmen "Kalenderflickorna" som jag varmt kan rekommendera till de som inte sett den.

/Lotta

Annkis54
0

typ av film??
lite vad den handlar om??
svensk??

inget är som väntans tider
när det för igång så får du göra en ny tråd hehe

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

simzonites
0

#27 Kalenderflickorna:  Chris (Helen Mirren) och Annie (Julie Walters) är två medelålders väninnor som lever ett stilla småstadsliv i Yorkshire. På den lokala kvinnoföreningens välgörenhetsmöten lyssnar de fnissande på tråkiga föredrag om broccoli och heltäckningsmattor. När Annies man drabbas av leukemi, bestämmer de sig för att med föreningens hjälp göra en kalender, som ska säljas till förmån för stadens sjukhus. Men istället för de sedvanliga bilderna av kyrkor och landskap, ska varje månad representeras av en kvinna, som gör traditionella saker som att baka, sylta och pyssla med blommor. Men Chris har en lite annorlunda idé om hur kalendern ska bli framgångsrik - alla kvinnorna ska posera nakna! Något som kanske inte uppskattas av alla i föreningen… KALENDERFLICKORNA (Calendar Girls) är baserad på en verklig historia om några kvinnor i Yorkshire som med sin välgörenhetskalender blev stjärnor på båda sidor om Atlanten. Kalendern inbringade mer än en halv miljon pund till en fond för leukemisjuka. Det är en gripande och rolig film om beslutsamhet och vänskap. I rollerna som Chris och Anne ser vi HELEN MIRREN (Gosford Park, Prime Suspect) och JULIE WALTERS (Harry Potter-filmerna, Billy Elliot).

/Lotta

ophelia
0

Den har jag sett.Tyckte den var bra.Rekomenderar den också.

Bullan
0

Ja…här väntas det också…som det ser ut nu, så skulle det kunna ta fleeeera dagar tillGenerad Vill ju att det ska vara över! Visserligen bara 61:a dagen idag…men hon beter ju sig så annorlunda!?!…som om det skulle vara nära. Jag utmanade ödet och tog en promenad på 1 timme i det varma, vackra vårvädret!…men hon ligger och sover…precis likadant som då jag gick….sömntutan där!

ophelia
0

#30 Det tär nog mera på mattar/hussar att vara i väntans tider än på kiisarnaGladTror dom drygar ut det ibland bara för att njuta av all den extra uppmärksahet dom får.

Bullan
0

#31 Ja det skulle inte alls förvåna mej om det är så!!! Hon ser ut som lilla princessan på ärten där hon ligger!!!FörvånadSkrattande

Annkis54
0

ja-..är de inte för ljuvliga våra små liv…
filmen låter som nåt för mig
ska fråga lars om han kan fixa hem den

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Dockan
0

På tal om film ikväll är det en kanonbra film på 6:an passar nog de flesta tjejer här.Mycket spännande.LenaFörvånad

Hälsningar LENAGlad

Bullan
0

hmmm…Bullan har börjat "ränna" till matskålen titt som tätt och tvättar sig betydligt oftare i baken än tidigere…och har blivit manisk på småskrufs som ligger på golvet…det ska ätas upp och det fort!?!?…så har hon aldrig gjort. Så det kanske är nära nu?

Kittentotts
0

#34 kOmmer du och hämtar mig med Jetpalenet då Lena? så kan vi fika och gotta oss etersom jag ingen 6a har vad jag vet

Dockan
0

Självklart jag kommer Lena

Hälsningar LENAGlad

Kittentotts
0

Hoppas jag hinner duschaSkrattandeÄr så nyfiken på Electra med ju. kram på dig Lena!

Marita-L
0

åh det händer något…

Crystal Pearl´s

Naquita
0

jag vill meeeeed ha bäbisar juu..*tjurar* hihi

Kittentotts
0

#39 Ja vi pratarSkrattandeMedans vi väntar på Electra.

Bullan
0

En vännina till mej, som bor i samma by som jag, har en hona som är på samma dr.dygn som min hona…hon VÄÄÄÄÄÄNTAR hon med 

Kittentotts
0

Phu så skönt slippa väntan! det jobbigaste är om man vill gå ut, tycker man sitter fast.Men suttit ett tag, behöver paus, vet hur ni känner med längtan man kan ha, den får jag snart med!

simzonites
0

Tja vad ska jag säga, inga bebbar än…Ledsen
Jag passar på att jobba med min nya hemsida. Nu har jag dock stött på ett problem med länkningen av ramarna. Suck Skrikandes varför är det alltid något som ska krångla?

/Lotta

Kittentotts
0

Men Lotta då! Du får inte ha problem med detta, du ska ju lära mig! hoppas Electra kommer igång snart! Denna väntan är jobbig

simzonites
0

Nu kommer bebbarna! Nej sorry, skojar bara, det är lugnt, hon bara sooooooover  Jag ville bara se om ni är vakna! Flört 

#45 Carina; jag är inne på datorn i fokus och får lite hjälp där!

/Lotta

IdaJ
0

#46 Ha ha!

Marita-L
0

#46 ha där skrämdes du lite..för jag var på väg att ropa till Peter att jag inte hade lust att gå å lägga mig…Hemlis

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

Buslotta! Jag ska iallafall lägga mig! Säg nu till Electra att Kittentottarn tanten vill se vad som ligger i magen där.

Annkis54
0

alla väntar både på Electra o Bullan
heja tjejer

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Bullan
0

Bullan har varit litet jamig i natt….med fortfarande "filbunke"…inget har hänt mao. Generad

Har Electra fått sina nu?  …hoppas:)

Finastinas
0

Hej svejs!

Nu måste jag skratta,är du medveten om att du ljuger eller är det som med mig,kan inte räkna,fniss,fniss.Jag hade tänkt lägga av efter allt som hänt,men, men, men, nu är jag här, inte kunde jag låta bli.För mig är hela livet kattungar,förlossnihgar,det är härligt att vara kattmorska.Nu går här två runda härliga tjejer med magen i vädret.Jag har väntat en hel vecka på grund av att jag tydligen inte kan räkna,ha,ha.

Om ni går in på min hemsida kan ni se Milly och miriam mammorna.Annki Miriam är en syster till Lata Lena.

kram till er alla yvonne.

simzonites
0

Generad Ja jag får erkänna att jag ränknat fel på 2 dagar för Electras nedkomst. Men hon kan luras den där lilla kattdamen. I natt sov hon så hårt att jag fick för mig att hon inte andades Förvånad jaha tänkte jag nu har det hänt nåt, nu dör hon för mig. Hon bara öppnade ena ögat och blängde på mig "matte, du har ju blivit helnojjig, jag sover ju!"
Ja sova har inte jag gjort riktigt på flera nätter nu, man sover ju liksom så där lätt så man kan vakna snabbt om något händer.

/Lotta

Kittentotts
0

Ni är väl roliga ni 2. Jaha då kanske vi får vänta mer nu då? Men det gör inget för jag får sovaCool Vilken dag är Electra på nu? Milly & Miriam?

Bullan du ska ju med ha, vilket dygn är din på? Ni kanske får alla på en gång.Skrattande

simzonites
0

#54 Electra är på dag 62 idag Glad nu när jag har räknat två gånger extra för säkerhets skull Generad

/Lotta

Bullan
0

Bullan är också på dag 62 idag. Hennes första kull…hon har betett sig annorlunda sedan igår em. Varit jamig i natt till o från. Så kanske i helgen då! Jag får inte lämna henne utom synhåll, för då kommer hon efter.

simzonites
0

Det är Electras första kull också. Hon vakar över mig, vill hela tiden vara där jag är Skrattande

/Lotta

Kittentotts
0

Då kommer det nog bebisar på SöndagSkrattande

Leonis
0

Tror det blir bebbar imorron jag Skrattande kul med 2 som ska ha samtidigt här, vad många bilder det bli att titta på Förvånad

Marita-L
0

Har det hänt något????

Crystal Pearl´s

Leonis
0

Nyfiken jag med , har det hänt nåt??

Bullan
0

Ne…inget har hänt hära iallafall 

ophelia
0

Hoppas att ni har fått en god natts sömn i alla fall*ler* ifall det blir långdraget Flört

Bullan
0

Har sovit som en stockGlad….Bullan har inte heller gjort något väsen av sig under natten.

Annkis54
0

då är ni förhoppningsvis utvilade båda 2
vilket dygn är Bullan på
ett förslag
gör en ny tråd med Bullans förestående förlossning
jag kom inte på var du hade din info
o man vill ju hänga med
O kanske Lotta oxå en ny tråd??
det är så många inlägg här nu

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

simzonites
0

#65 ny tråd ska det bli men nu väntar jag nog tills hon har fått nåt Flört

/Lotta

ophelia
0

#65 Hur gick det för dig idag med kattunge köparna.Var det trevligt folk.

Annkis54
0

bra Lotta
o du #67 ser nog på den nya tråden hur det gick med kattungeköparna…jättebra

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Bullan
0

En kompis katthona fick inatt 8 st ungar!!!…på 63:e dygnet.FörvånadSkrattande