En bling bling värld!!
Ur en "Merca" på Strandvägen kliver han. Backslicken skiner i solljuset. Hans jeans är självklart av märket Tiger och den rosa pikétröjan välstruken, förmodligen av hans mamma. Bortskämda Östermalmsbrat!
Jag är annars den som kan tala mig blå om människors rättigheter och bli vansinnig på deras fördomar. Men jag är ju en av dem! Är det min avundsjuka på dessa Östermalmsbrats som skiner igenom? Jag förnekar det in i det sista och påstår att det är den orättvisa rikedomen jag vill utrota.
Känns som att en liten del av världen sitter på alla rikedomar, ett troll som vaktar sitt guld. Nä, jag är inget vänsterradikalt lingon som inte inser att alla inte kan få det lika bra, men man kan ju få fantisera om sin egen utopi. Vi här i väst verkar leva efter någon slags tro att den som har mest prylar och det mest välbetalda jobbet är lyckligast. Jag vägrar att tro det! Jag menar, ska jag behöva leva olycklig resten av mitt liv då? Sorry stumpan, du har valt fel yrke. Varför talade inte min studievägledare om detta för mig när jag sa att jag ville bli lärare. Har han dömt mig till ett liv i olycka? Nej, jag vill arbeta med något som känns meningsfullt för mig, de där guldpengarna får jag väl vinna på Triss om det nu är så viktigt. Vi irrar runt som ekorrar och samlar kottar, den som har mest kottar är lyckligast.
Men tänk den dagen kurre ska flytta med alla sina kottar, och blir överkörd på motorvägen. Hur mycket nytta gör hans kottar då? Ta det lugnt Svensson! Är det verkligen hur mycket bling bling du har som räknas? Rikedom är så mycket mer än pengar. Han susar iväg igen i sin "Merca". Jag står i regnet och väntar på min buss. Ett litet ögonblick så känner jag mig grön av avundsjuka, men så kommer jag ihåg vart jag är på väg. Hem till min kille, vi ska bara sitta och mysa i en soffa tillsammans och dricka kaffe med katternas sällskap också. Det är rikedom för mig.
Bra skrivet , för mig är katterna mitt allt sen skiter jag i att jag inte har det Nyaste här hemma, katterna får allt dom behöver istället. Mitt hem är möblerat för katt, inte för mig själv 
Ja det är så…. bara för att du bor i Östermalm eller så är inte livet mkt bättre…
En anna intressan sak är att den tibetanska buddhismen beskriver oss i väst som en galen apa som stressar runt och letar efter den perfekta bananen, men vi hittar den aldrig för det kan ju finnas en som är bättre än den vi funnit. Tänkvärt tycker jag. Sen kan det vara olika bananer vi letar efter, den rätta partnern, en karriär att göra, perfekta jobbet, den där miljonen etc. Själv är jag gift med den perfekta bananen, så där mogen med lite bruna fläckar som jag vill ha den. Visst har jag stött på många bananer men de har antingen varit för gröna sådär omoget barnsliga som inte vet vad de vill göra med sitt liv vilket gör mig tokig. Kan vara för att jag är fruktansvärt målmedveten, så ingen skuld till de gröna bananerna. Sedan har man ju också träffat en del bananmos eller bananpuréer som varit totalt förstörda inuti, mitt fel igen då jag gillar att ta hand om människor. Som ni säkert förtsår så är det ganska svårt att hitta den perfekta bananen och tillsammans med den skapa den perfekta banana spliten. Jag har dock funnit den perfekta bananen, nu gäller bara att få ihop den perfekta banana spliten med det där lilla körsbäret på toppen.
Hahahaha, ja jag har då slutat leta min Banan, har haft för otur med den banan jag var gift med en gång i tiden så nu är jag ensam och bestämmer själv vad jag gör och inte gör
istället för att passa upp på stora "barn" kan man passa upp på katter istället.
Jaa…alla har inte tur med banan sökandet, det är inte lätt det där heller…vissa är glada av att ha en och andra känner dem behöver inte det
Tkr det är kul och skriva blah blah, trots jag inte får mkt svar…vet inte kanske inte låter smart, men är kul att skriva!
Du skriver jättebra Dii! Kul att läsa och mycket tankeväckande!
/Lotta
#4..håller med #5