Ont i munnen...
Undrar vad man kan ge en gammal "dam" med borttagen kindtand för mat, hon verkar ha ont och inte vill äta torrfodret längre. Burkmat har hon aldrig ens tittat på…

Tack Bullan
Hon vill inte äta iallafall…vattnet dricker hon när det är ljummet, det är jobbigt när hon inte vill äta men jag ska försöka lugna ner mej ett par dagar

Hon kanske behöver dra ut en tand till??
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
# 2 Har du provat med A/D å kokt kyckling i små bitar allt som luktar gott? Är för riktigt kräsna..=)
Lite välling för små?
( Royal canins mjölkersättning innehåller massor med nyttigt )
Detta saker ihop är kanon när någon har så ont.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Jag tar emot alla förslag tacksamt så ska vi se vad Damen föredrar ! De andra tänderna är ok EddaM
När togs tanden ut? Veterinären brukar skriva ut smärtlindrande som är avsett för katt som man ger de första 3 dagarna.
/Lotta
Jag tänke precis fråga samma sak.
När drogs tanden ut?
Har hon fått något mot smärtan?
Kanske det har blivit någon infektion (som är ganska vanligt) så att hon behöver antibiotika?!?
Se nu blev det helt plötslig utfrågning…hahaha
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
#7 men så är det man behvöer vissa fakta för att kunna ge rätt råd och hjälp 
/Lotta
Jag drog ju ur 3 tänder samt sanerade tandsten på en hane jag köpte in, han fick inget problem av det men jag gav uppblött pellets och gav kokt skinka i små bitar. Min vette sa att även om man tar bort tänder så klarar dom att få i sig mat för dom har stark Gom.
#9 Katter är precis som människor, en del har lägre eller högre smärttröskel än andra. har du pratat med din veterinär och talat om att hon har ont efter ingreppet?
/Lotta
#10 Va, nä Cosmos har inte ont eller rättare sagt han hade inte ont Cosmos är avlivad nu vad jag hört på omvägar då uppfödaren ville köpa han åter.
Jag köpte dom ju från en som vanvårdat/inte sett till att dom sanerats eller skötts i pälsarna så jag fick ju sanera munnar direkt + sätta in medicin för urinvägsinflamation på Cosmos,han som nu är avlivad hade visst PKD sa ryktet.
#11 Nej jag menar inte din hane, jag menar honan som det frågades om ifrån början av tråden. Jag blandade ihop dig med den som skrivit tråden, sorry 
/Lotta
#12 Ok 

Tack för allt
Damen mår utmärkt idag, knaprar sitt torrfoder som vanligt fast hon ser helst att jag plockar fram mer älgfärs !