Sörjande katt
Jag behöver goda råd här.
Det är så att jag har en Perserhona som levt ihop med en hane i 5 år och efter påtryckningar från olika människor så var jag tvungen sälja åter hanen till uppfödaren nu 4 veckor sen jag gjorde det, nu är det så här.
Honan vägrar äta, hon ligger bara still ser ut som hon saknar hanen, vad gör jag? Jag har provat allt har matat henne, har kelat extra mycket med henne, pysslar om henne extra mycket men inget verkar hjälpa. Hon ser rent ut att vara ledsen hennes uttryck säger så. Hon är mest som en sombie här och min fråga är, kommer hon att bli normal igen, har aldrig råkat ut för detta någon gång förut så nu behöver jag goda råd.

Du får väl gå efter hennes bästa nu, hade jag gjort, hade ringt dem som har hanen o bett dem ta hem flickan med. Sånt klarar inte jag nämligen! För känslig för se min djur deppa ihop, då får kattens flytta med i så fall.
Problemet är att den jag köpte katterna av vill inte hon hamnar där hanen hamnade, inte samma uppfödare på hanen och honan liksom. Hon jag köpte katterna av kan heller inte ta emot henne igen då hon är för sjuk för att sköta katter, var därför hon gjorde sig av med dessa. Blev en lite knivig sits för mig detta.

Inte ens om du berättar hur honan mår? Har du ingen annan som kan ta henne t en snäll hane o testa om hon får tycker för en äldre hane? så synd om henne ju
Jag har ju 2 andra hanar här men hon saknar sin gamle vän. Ska rådfråga veterinären imorgon då dom har öppet igen hur jag ska göra, lider lite med henne här. Hon har ju sin Dotter kvar men dottern har ju sina bebbar att sköta så hon har ju inget stöd från henne heller 

Lite synd alltihop! 2 katter som bott ihop så särar man inte på om de är beroende utav varandra. Hoppas detta löser sig för er! Fjäska o ge henne mer tid än de andra nu. Så har vi gjort med en deppig hona här, fått sova mellan oss, skinka o godis, mkt kel o mys, hon är nu som en kattunge vår Diva igen.
Uppdatering om Honan, Hon får nu kokt skinka och har fått lite extra vitaminer blivit badad och extra pysslad med.
Dotterns ungar är borta så nu har Honan sin dotter igen och mår bättre, Hanen hon levt ihop med under många år är avlivad av den som köpte han åter då han hade PKD (enligt rykten)så mitt hopp att hon skulle komma till honom gick åt skogen. Ska nästa vecka iväg och ta lite tandsten på henne och kolla upp henne noga nu då hon varit deppig, annars ser hon bättre ut nu i alla fall :)

#6 Vad skönt att din hona mår bättre, lite skinka gör susen (mina katter får några bitar skinka på köksbordet varja morgon, "vilken vana") Hoppas att hon fortsätter att må bra // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
#7 Jo här är det så att så fort jag öppnar kylen sitter alla på köksbordet och väntar på nåt Godis, brukar säga till folk som hälsar på att dom helst ska hålla kaffekoppen i knät då katterna sitter som profeter på bordet 
Tyvärr så får man nog räkna med att det blir så när man har många katter.Alla tycker ju inte om när det blir för många kan jag tänka mig.Det är bara att ge mycket kärlek till den lilla.Måste va jobbigt både för dig och kissen.Lena
Hälsningar LENA
#9 Så många har jag inte, jag hinner helt klart med alla jag har så ingen blir undanskuffad. Det var bara att hon saknade sin livskamrat och Dottern hade ungar, allt är bättre nu i alla fall med henne så hon är inte hängig längre.
Det var ju roligt för alla.Tycker så synd om katter som inte trivs.Lena
Hälsningar LENA