Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 527 ggr
ophelia
0

Låååånga löp??

Nu har Ophelia löpt i 2,5 veckor och håller fortfarande på.Hur länge är det normalt att dom löper???Så kan hon ju inte få hålla på det är ju inte bra för henne.Då är frågan P-piller eller inte??Hon ska ju paras när jag har hittat hane.Vilket är bäst låta henne löpa om gång på gång eller låta henne få pillret.Hur lång tid tar det efter att dom fått P-piller tills dom börjar löpa igen.???Fundersam

EddaM
0

Jag skulle nog låta henne gå på piller ett litet tag. Som du skriver är det ju inte alls bra för henne att löpa på det viset. Hon magrar ju och så. När du väl har hittat hane till henne kan du ju sluta med pillrerna och det är lite olika hur snabbt de kommer i löp igen. Min skogis hona kom i löp efter ca tre veckor efter att jag slutat med pillrerna. Men det kan ju dröja längre med.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Marita-L
0

Hur gammal är hon?

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

ophelia
0

#2 Hon är två år…

Marita-L
0

Jaha jag tycker du skall leta hane fort..

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

Håller med Marita! Men ha henne på p-piller så hon inte löper sönder sig så länge.

ophelia
0

Ok då får det bli alvarlig sökning nu då.Just nu önskar jag hon varit en Birma för där känner jag många uppfödare.Känner  inte så många inom perser än.Men det är ett kärt besvär så det ska nog gå..Skrattande

simzonites
0

#6 Ska du para med perser eller exot?

/Lotta

Marita-L
0

Här finns säkert många som kan tänka sig låna ut.

Crystal Pearl´s

simzonites
0

Är du intresserad av perser så kan jag tänka mig att låna ut Teddy till dig, om han passar ihop med Ophelia.
Vad tror du Annki?

/Lotta

ophelia
0

Nu vet ju ni att jag inte är så duktig på Exotic/Perser ännu.Men jag tror att det viktigaste för mig är att det är en hane som passar till henne oavsett om det är Exotic eller Perser.Så jag tar gärna emot alla tips och råd…

simzonites
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är han, Teddy pojken Glad

/Lotta

Kittentotts
0

Säg vad du bor så vet säkert någon en hane i din närhet

ophelia
0

#9 Vad snäll du är Lotta han är så fin.Tur att vi har Annki här som kan hjälpa till.Ni är så goa allihop som ställer upp.Glad

ophelia
0

Jag bor på Österlen utanför Tomelilla.Men jag har inget emot att köra en bit.Kalmar är ju nästan som hemma*ler*

Kittentotts
0

Men då kan du ju ta Teddy juSkrattandeHan är ju superfin!

simzonites
0

Då skulle han bli så lyyyyycklig, han har inte haft någon flicka på ett bra tag Skrattande Men kolla med Annki vad hon tror om kombinationen. Vi du så kan jag scanna in stamtavlan och maila den till dig

/Lotta

Naquita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag bor i Ronneby,blekinge o har min Noah till låns.

Kittentotts
0

Noah va också fint! Dessa hanar, de är ju så goa!

Annkis54
0

sorry att jag inte är inne förrän nu
eftersom hon har löpt så mycket nu så ska vi inte leta efter den 100% rätte i färger o allt…för då hade det varit en rödvit hane vaCool
Men Teddy blir ju jättebra
då får du blåa svarta…blåvita..svartvita…med mönster…

om inte jag har fattat fel på nåt vis

Gooooo for it

suck..ska jag bli "mormor" snart igen då….KUUUUL
glöm nu inte att hålla oss alla uppdaterade

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts
0

Annars finns en röd-Vit pojke här i kungsbacka med Cosmos som pappaOskyldigHa ha Ha

Annkis54
0

ja- jag tänkte på honom oxå
då har du 2 att välja på Sylvia hehe
när du har ett sånt behaglig val…så kan du ju kolla på deras respektive svagheter o styrkor o välja utifrån det hehe

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Marita-L
0

Ja du kan ju alltid fråga din uppfödare…hahaCool

Crystal Pearl´s

Annkis54
0

GeneradFot i munnnenOskyldig

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

ophelia
0

UHHH vilka härliga kval det blev helt plötsligt för matteFot i munnnenNu har jag ju anmält henne till Sviss men det är ju inte säkert att vi kommer med och då passar det ju bra med en parning.Fast då blir det ingen utställning för oss i KalmarGråterAnnars så blir det parning efter Sviss.Förhoppningsvis ska det väl bli flera parningar och det är bra att veta var det finns hanar.

#17 Tack snälladu.Det är ju bra att veta vart man ska vända sig för jag hoppas ju att det blir flera parningar.

#16 Verkar ju som om jag har min uppfödares godkännande för TeddyGladoch jag håller med.Så vi kan väl prata mera om det Lotta.Maila du stamtavlan så är vi på G.//Sylvia

Annkis54
0

väldigt vad lätt du fick ta på 3 st hanar att välja påCool
måste vara ovanligt…fast det kanske blir så här på "sajter" när man "känner varann"
Kanske jag oxå kan få låna nån om jag vill ha kull inom 1 årOskyldig
är de nån som har en svartvit eller blåvit till Blossoms nästa kull…Cool per eller exo kvittar…inga mönster dock..hehe
stackars Blossom med en sån krävande mamma

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

ophelia
0

#25 Ja det här var fantastiskt det hade jag inte väntat mig.Känner mig jätte glad och tacksam för att inte tala om vad Ophelia känner..Hon hälsar att det är bara att ställa sig i kö det hon kommer igenSkrattandeså fort det går(Fast där får väl matte lugna ner henne lite)

Marita-L
0

#25 ingen vitfälck här..

Crystal Pearl´s

Paddiz
0

Nu kan Ophelia välja och vraka precis som hon vill. Tänk vad bra hon har det.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Kittentotts
0

Annki varför inte maskot som är efter Bella och som har Koby som pappa, en kanonfin vitfläck, ska ta nya bilder i dagarna, men här är han som liten, dock tycker jag maskot har liten nos, så man bör ju ha en mer öppen på honan, han har inga besvär iallafall:

Kopia2avP1010133.jpg

Kopia2avKopiaavP1010002b.jpg

Nedan kommer Koby, men han har mindre vitt, dock är han Champion idag

COBY007.jpg