Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 441 ggr
Kittentotts
0

Dreamweaver någon som kan detta?

Tänkte sätta mig för lära in detta program. Jag har testat frontpage innan, klarade detta, men kunde aldrig puplicera allt pga jag fastnade i den fasen med få upp den på webbenGeneradMan behöver ju ha ett program till detta med. Känner jag behöver stöd o hjälp, kanske finns fler som vill lära sig.

Marita-L
0

Okej jag vet lite..jag jobbar i DreamWeaver

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

feiner
0

Frontpage och även dreamweaver som är mycket mer avancerat kräver båda ett webhotell. (En server du kan lägga det på). Dessa kan vara gratis men då begränsade eller med reklamtvång på din sida. Flera internetleverantörer har möjlighet till hemsida men den är som sagt begränsad. Frontpage brukar funka på en sådan, den är inte så avancerad.

Kittentotts
0

Va bra då kan jag fråga dig med ju!, kan vara en bra ha några att fråga :)

Marita-L
0

Du behöver ett ftp program

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

Jag har webbhotell. Bara jag sak lära mig föra upp med dit osv osv, har även sidor hos min internet leverantör

Kittentotts
0

Så vad det det där hette ftp, detta gjorde jag slängde allt sist jag suttit o jobbat med. Jag är född med humör och dåligt tålamodSkrattande

feiner
0

Dreamweaver har det o jag tror frontpage har det också. Men annars rekomenderar jag. filezilla.http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=21558 Välj den översta gröna o ladda ned, den är gratis. Jätt ok också.

feiner
0

Ja, det blev kankse lite otydligt med det var en länk till gratis ftp. ;-)

Kittentotts
0

Men då jag hade frontapage så fattades något för få upp filerna, då kan det ju inte finnas ftp i den eller? vad är det som fattades?

simzonites
0

ftp är programmet som du använder för att föra upp hemsidan på en server efter det du har gjort den i till exempel frontpage. Man får tänka på vad man döper sidorna, bilder och filer till, går ej använda till exempel åäö, för då går det inte att föra upp dem.
Carina du har väl en egen domän?

/Lotta

Bart
0

Har oxå problem med att ladda upp,funkar inte med Filezilla eller så gör jag fel.

Kittentotts
0

#10 Ja jag har egen domän, vad menar du nu?Fot i munnnenJag är alltså heldum på allt detta, men anser mig ska klara detta nu, enveten som jag är, men urselt tålamodGenerad

simzonites
0

Nej jag bara undrar. Du ska alltså skapa en ny hemsida från grunden? Vad är det du tycker är besvärligt med Front page? Jag kanske kan hjälpa dig komma igång

/Lotta

Kittentotts
0

Ja om jag hade haft frontapge kvar Lotta, men ska införskaffa detta genom sonen nu som håller på få hem den och det andra programmet. Jag skulle behöva någon som är som en gammal skolfröken runt 1800 talet som står där med staven i högsta hugg så jag skärpte mig. Jag fick helt enkelt inte upp sidorna, men då hade jag mitt eget internetabonnemag hos telia, leket o testade.

simzonites
0

Men då kan du alltså göra hemsidan i front page? problemet är med att få upp den via ftp-programmet?

/Lotta

Kittentotts
0

just precisFot i munnnen

IdaJ
0

Jag använder DreamWeaver när jag bygger hemsidor. Tycker att det är jättebra. Kan hjälpa till med "support" om du bestämmer dig för att använda det :)

Kittentotts
0

Va bra jag får så mkt hjälp! Kommer höra av mig så fort jag börjar!

Notaquita
0

Man behöver inget ftp program till DW det är inbyggt :O

Supersmidig synkronicerings funktion. Jag har jobbat med DW sedan "Adam var länsman" ;) Började med DW 2 tror jag numera med DW MX 6.0.

Finns inget bättre säger jag.

Kittentotts
0

har hört det programmet ska vara bättre än Frontpage, men vissa säger krångligare, vad säger ni andra?

Notaquita
0

#20 en del anser att det är svårare att lära sig från början men enklare att arbeta med och mer möjligheter när man väl lärt sig.

Är man van vid hur Adobe program fungerar och är uppbyggda som t ex PhotoShop så har man inga större problem att sätta sig in i DW tycker jag. De ser lite likadana ut. Utom möjligen MX versionerna, men där kan man välja en klassisk DW arbetsyta också.

Ställer in det automatiska ftp programmet gör du under Plats/Redigera Platser i MX. Där kan du fylla i uppgifterna till din ftp server (web hotel)

Kittentotts
0

Man borde kanske prova iallafallSkrattande