Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 824 ggr
IdaJ
0

Pälsvårdsfavoriter

Har ni några favorit schampon/pälsvårdsprodukter? Och använder ni samma till vardags som till utställning?

Tidigare använde jag nr1 supercleaning and conditioning till Vivvi men hon blev så statisk i pälsen i vinter så nu har jag testat Esprees silky show schampo och balsam och det är jag jättenöjd med. Använder det både till utställning och som vardagstvätt.

Annkis54
0

Jag använder samma till utställning o vardagstvätt…jag ställer ju ut så pass ofta så det blir inte så mycket tvättar däremellan o de som jag inte ställer ut…använder jag samma märke på
Men det är olika schampo för olika katter,
men nästa gång jag är i närheten av  Esprees silky show schampo och balsam så ska jag köpa det o testa emellan utställningarna…
men just nu kör jag house of Anju på alla
snowy blue….eller parisian purple

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

IdaJ
0

Jag har hört talas mycket om house of anju och att det ska vara bra men har aldrig provat det själv.

EddaM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag skogisar och långhårig huskatt. Och jag använder yes men först får de en inpackning av något som liknar goop. De brukar bli jätte fina. Feztiz (husisen) som har mycket päls tar det längre tid för och fler inschamponeringar är det på henne, hon är ju harlekin med, så hon måste ju bli bländande vit där hon är det. Har funderat på att köpa ett schampo för vita katter men inte kommit till ännu. Och nu har hon dessutom fällt och halva pälsen ramlat av. Hoppas att hon slutar snart *ta i trä* En nytagen bild på min fällande diva.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Kittentotts
0

oj vilken fin skogis!

EddaM
0

*ler* det är min husis Feztiz =))

S*Luddhuvet´z

krasivis
0

Jag använder bara produkter härifrån:http://www.angelfire.com/stars3/catroyale/indexsv.htm

Jag använder Degrease som avfettning, aldrig Yes. Eftersom jag har tre st perser så har jag testat en del produkter ifrån Anju-Beauté och de är alla toppen bra tycker jag.

Dockan
0

SkrattandeTack så mycket  för denna bra länk,det verkar mycket bra.Lena

Hälsningar LENAGlad

Kittentotts
0

#5 Skrattande Jag kan inte standarden, men urläcker iallafall!

Annkis54
0

#6 har du testat hennes "nya"
eller menar de de "gamla" house of anju

är de lika bra som det "gamla"

jag har "gamla" kvar så jag har inte köpt nya ännu

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Leonis
0

Jag har ett shampo som heter Gotlieb finns för alla typer av päls samt färger sen använder jag ett Conditioner som heter Melapet och här funkar det bra på mina, första badet använder jag Yes sen dom andra. För att få bort missfärgningar på tassar och under ögon har jag Espree Tear stain &Spot remover.

miapia
0

ackelina skall andvända Esprees silky show schampo och balsam

jag andvänder det till mina andra katter med o jag är verkligen helnöjd med detta  schampo skall jag säja

o inte nog med det dom luktar bara helt underbart mmmm

Annkis54
0

ja..jag ska testa detta Esprees oxå
har de det på IDP utställningar

Espree Tear stain &Spot remover. #10 var köper du det..pris?

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Leonis
0

#12 jag köpte upp ett lager från en som slutade, ska kolla vad varje flaska kostar och återkommer.

Annkis54
0

ok

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

EddaM
0

#8: Tack, och nej det är inte lätt att veta hur andra raser skall se ut alltid=))

S*Luddhuvet´z

Kittentotts
0

Men jag tyckte den va mkt söt din kisse, spelar väl ingen roll vad rasen heter dåSkrattandeDu får tala om för henne hon blev tagen för vara skogisGladHon blir säkert mkt stolt

EddaM
0

Jag håller med dig om att hon är söt, hon vet om det med. Och jag ställer ut henne en hel del o det brukar att gå bra. Och det spelar ingen som helst roll vad hon är för ras, inte för någon katt om de är söta =) Och jag skall säga det till henne=)) Tack tack för att du tycker att hon är fin. Och det är snart dags att ställa ut henne igen, och jag blir alltid sååå nervös.

S*Luddhuvet´z

Anders.C
0

Hur är det med Birmor. Använder man samma schampon där som till Perser? Någon som har några tips där? Min syster har köpt en brunmaskad Birma. Vet ej hur Birmans päls skall vara.

Annkis54
0

jag vet inte säkert men jag skulle TRO det
birman är ju oxå fluffig i pälsen…

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se