Kattunge vikt..
Inte är det väl vanligt med en vikt på över 2kg på en 16-veckors perserkattunge???????????????
Att vitfläckspersern ofta ligger lite högre upp på viktkurvan vet jag och att chillor och shaded kan ligga lite lägre i viktkurvan.
Det är min blåsmoke kille Oliver som har den vikten,hans två blå syskon ligger inte långt efter,de är ena riktiga klumpedunser.
Jag är definitivt inte van med sådana.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
4 månader och 2 kg!! Inte dåligt. Det är bara att vara glad för en så kraftig liten kille. Speciellt roligt med tanke på att många perser nuförtiden är ganska små.
Mina 3 grabbar här hemma ligger på dryga 1½ kg nu o de blir 12 v på onsdag. Härligt med tegelstenar tycker jag. 
#3 japp här finns bara vitfläckar 

Vi var hos veterinären och gav 1:a vaccinet idag och då vägde en hane 1,2 kilo och nästa hane och hona drygt 9 hg och de är 9 veckor. Mina är inte vitfläck, utan blåtabby exoter och en blåtabby perser.
// Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
När man korsar in solider i silveraveln, så får man ofta såna där bauta-klumpar. Jag är inte alldeles förtjust, eftersom höga födelsevikter kan ställa till med problem vid förlossningen. Hittills har jag haft tur, men man vet aldrig hur det går.
Har de normala födelsevikter och sedan blir tunga, så är det väl bara att tacka och ta emot.
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

#7 Våra vägde mellan 85g och 90g och det är normala vikter hos oss. Att de sedan älskar mat, började med uppblötta torrisar och nötfärs runt 4 veckor har väl gjort sitt.
Sedan har jag en skål med Bilanx (chicken complete) framme och de bara älskar dessa torrisar. De senaste kullarna vi haft har ätit av detta och haft bra vikter.
// Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens