Hur ska jag göra nu då?
Inatt har jag vaknat och hört något konstigt ljud, men jag orkade bara inte gå upp, ändå ligger man, jo men,nej orkar inte!
Lilla Olivia löper
född i Juli är tösen min!
Merlin som övat för fullt höll på igår, men såg ut som vanligt, trodde han övade och hon tillät som alltid.
Nu ligger hon och låter lite, mkt lite, Merlin tittar bara! Vad ska man nu göra? låta para henne? har ju en hane som inte bor här utan hos min dotter, eller ska jag vänta o se! hmmmm? Hade ju velat ha en mer öppen näsa på hanen än denna hanen har, sen är han vitfläckis mkt fin men Exotic och Olivia Sköldpadda Perser.

nu ligger Merlin på! Men han ser för kort ut

Och nu tar han huvudet
Ser lite fel ut!

Nu testar hon med Kalle vår schäfer, detta är ju hennes bästis. Ja vi får väl se vad detta leder hän, är ju första löpet, och man kan ju vänta tills andra anser jag då.
Inte illa och se Porrfilm på morronkvisten
Klart du kan para EXO med PER blir säkert fina bebbar. Sen finns det ju honor som fått kull innan dom är 1 år så har hon storlek och verkar klar så ska det väl inte vara något problem tycker jag.

Olivia är en 5 kg kloss, så detta är inga problems, en mkt fin tjej me dmkt hull och stor. Men jag vet inte! Synd ta henne på en Exotic med :( Jag väntar o ser, ska prata med uppfödaren lite idag sen med! Kan ju som sagt låta henne löpa ut denna omgång.Men det är en bra tid Juni få bebbar med, i juli åker vi ju ut mkt, hmmm?

Jag tycker det är lite tidigt,även om hon är stor för åldern,Hon ska ju vara mogen psykiskt oxå för att bli mamma.Jag hade väntat några månader om det vore min katt.Då har nog Merlin,växt till sig han oxå,så du får den parningen du helst vill.

Nä tidigt är det inte! Men återkommer med vad hennes uppfödare har säga om ålder mm, vet hon med sin erfarenhet anser det bra för en hona få vid denna åldern. Mogna är de vid åldern 11 månader för föda.
Detta låter ju som du ska få fullt upp igen (L).Merlin är ju en sån otroligt vacker och snäll liten herre och Olivia med.Det ska bli spännande och höra vad uppfödaren säger.Heja på Merlin.Lena
Hälsningar LENA

Uppfödaren tyckte de skulle få träna på, om nu Olivia löper ut så gör det inget, och inte för mig heller.Man vet ju aldrig om de fått till det redan som hon sa, dumt ta in en hane till i spelet då.Men vet att hon anser åldern inte vara fara från en annan tråd vi haft på forumet innan, ska se om jag hittar den nu tänkte jag.

Verkar som den tråden är borttagen, vem tar bort en sådand tråd? man ska ju kunna gå tillbaka för se liksom sådant man diskutrerat innan???? Marita jag gav dig tipset om denna tråd en gång den heter SV:Löööp
kan någon hitta den? under avel genetik, här diskuterades mkt om detta med åldrar löp mmm, mkt bra tråd.

Fick nu svar att det inget gör jag låter henne paras då åldern är bra och hon har bra Hull o kropp. Så de får träna på, blir om det blir!
Jag skulle också låte dem hållas, lyckas de få till parningen så tror inte jag heller hennes ålder är något probelm. Givetvis röstar jag för Merlin, för att se vad lillpojken från mig kan ge 
Heja, heja Merlin!!!
Lotta
/Lotta

Jag ska med Heja på honom Lotta, med de 2 som föräldrar lär jag dessutom få mkt söta och underbara ungar med supertemperament, de är ju så underbara båda.
#13 Du som skulle ta paus från kattkullar ett tag, du Carina 
/Lotta

Jo men de verkar ju inte fixa detta ännu
Jag hade hoppats få en paus, är ju van vid mina första perserkatter som blev könsmogna vid 1,5 år, nu verkar jag ha tidiga gener, då är detta bara acceptera och följa deras utveckling. Men visst hade jag hoppats de höll sig tills i höst. nu kommer det säkert ungar precis vid semester tider
Vi hade ju bara tänkt dagsturer, men men! Merlin kör ju ännu med massa olika vinklar, fram o bak,liggande,hmmm skulle se! Han är så ivrig! Nu vilar de sig för hålla matte vaken inatt
Precis nyss fick jag upp en stor dammtuss, såg sen det va en stor katt som satt i dammsugarefoten, man kunde ju tro det va en död med, för inte en rörelse utan en sovande katt fick jag lossa ur dammsugaren. Detta va Olivia som va helt slut, fortsatte sova bara, kallar man detta? en mkt trygg katt eller?

Haha, sicka unga heta katter du har=)) De behöver nog öva en del innan de klarar det ibland=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Japp öva behöver de! Tur vi mäninskor har vett(ibland)hålla oss tills vi vet vilken ände det ska göras på iallafall. Hade ju inte velat ha hela det heliga i ansiktet.

Hahahaha nää verkligen inte…haha..
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z