Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 345 ggr
Marita-L
0

en/två barns magar!!!

Ja är det någon som har foto på magar där det bara har legat **en max två bebisar?
**Jag börjar undra här hemma alltså…Fundersam

Om någon har bara fått  en bebis var tuttarna utseende lika som om det låg många där inne?
När började synas att magen växte ( om det syndes någon alls )??? Kunde ni känna någon spark?

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Leonis
0

Tuttarna ska va som om det är många ungar och sparkar ska du kunna känna om du känner lääääänge, en ensam unge har ju så mycket plats att det är svårt att "se" rörelser men kika noga, rätt som det är ser du hur det Hoppar till på mammas mage ca 5 dagar innan hon ska föda ser man bäst, syns knappt om honan bara har en unge.

Har hon en unge så måste man gå på hur tuttarna ser ut och hur honan uppför sig, sover mycket och äter som en häst och förbrukar mycket vatten.

Marita-L
0

Ja alla symtom för utom att tre av dom översta tuttarna bara är lite rosa ingen svullnad eller så ( lika små som vanligt ) och hon är nu isåfall i dag 33. Mystigt detta.

Crystal Pearl´s

Leonis
0

Men då är hon nog med bebbar Skrattande

Marita-L
0

Jag är tvekis för aldrig har tuttarna sett ut så på någon av mina andra honor som har varit dräktiga.
Kanske svullnar dom senare men vid detta lagret så skulle dom har ökat lite mer än en prick som man knappt kan känna…hm..dom är vita längst ner på magen…ingen skillnad där..

Crystal Pearl´s

Leonis
0

Ja, du kanske får göra som jag gjorde, åka till vet och ultraljuda om du inte kan vänta och se bara . Jag var ju lika osäker som du och var för nyfiken om hon var dräktig eller inte så jag for iväg och kollade Glad. Min hon fick i alla fall 3 ungar , syntes inte ett dugg att hon var dräktig.

Marita-L
0

Ja kanske det eller så är det bara att vänta tills hon kommer runt dag 42 för då ska ju hon börja löpa om hon inte är dräktig. Är det bara en så kanske det inte syns något förren sista veckan…??!!

Crystal Pearl´s

Annkis54
0

is i magen
Hottan såg lika dräktig ut som de andra denna gången
tuttarna var som vanligt…stora o rosa/röda
mjölkig…märkte ju att hon inte skulle få många ungar men…annars var allt som vanligt….sen fick hon ju en dödfödd

o eftersom det var flera honor som skulle ha så har jag inte haft sååå jättebra koll på henne denna gången
annars så är det ganska många år sen en hona bara fick en unge o jag kommer inte ihåg hur hon var då

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Marita-L
0

putt putt

Crystal Pearl´s

Marita-L
0

putt putt

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

Kan tala om för dig Marita, hade en tjej jag fött upp själv 2004, en dag då johnny kom hem satt hon födde vid dörren, hade inte en aning om hon skulle ha bebisar. Visst såg jag en vecka innan röda tuttisar, tänkte hon nog skulle löpa el så. Jag blev utskrattad av de närmaste b.l.a min vän som med har uppfödning och alltid va hemma hos mig nästan. Hon fick 2st. Alltså jag såg ingen mage.

Marita-L
0

Ja då är det väl bara att vänta å se.

Crystal Pearl´s

Marita-L
0

Finns det någon som har några foton på en högdräktig en / två barns mamma ??

Crystal Pearl´s

Annkis54
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kom på att jag hade nåt kort på hennes mage
detta kort är taget exakt en vecka innan hon fick sin dödfödda

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annkis54
0

samma dag   1 vecka innan visst putar det lite

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

miapia
0

här kommer min  dräktiga mage eller min kisses hehe

det va härifrån ackelina kom

Kittentotts
0

#15 Marita frågar efter magar med 1 el 2 i Miapia, här inne fanns väl fler, men alla klarade sig inte, eller hur?

Summerwinds
0

Jag har haft 1 kull där det bara var 2 kattungar (har inga bilder på magen) Hennes dräktighet var som vanligt och tuttarna blev röda vid ca 3 v. Hon gick upp ca 800g och jag trodde det var 4 st ungar istället för 2 st STORA…-Jaha var det inte fler Fundersam  Glad Hon fick dem på 67:e dygnet.