Nybörjare och en massa frågor! :)
Hej! Som några vet hämtade jag min perser hanne i går (Måndags) Grejen är den att hans ögon rinner och efter som han är vit ser det lite äkligt ut.. Så läste jag om några medel från den här sidan:
http://www.welcome-to-anju.com/prodsv.htm
Men funkar dom?? Någon som testat?
Sen är han förkyld också nyser och har sig men han har fått alla vacin osv.. Och vetrenären sa inget om det heller.
Är det något som kommer gå över?
tack i förhand!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det går jättebra att tvätta med vanligt ljummet vatten och en bummulstuss och eftertorka med handduk eller ett mjukt papper,det viktiga är att göra det dagligen om katten har ett rikligt flöde. Vissa har mer..andra har mindre.
När en katt är stressad eller väldigt gosig får de lätt ett ökat "flöde" även på nosen som irriterar dom lätt och det resulterar i nys.
Om inte veterinären såg någonting anmärkningsvärd är det troligt att katten känner sig lite extra stressig just nu och att det blir nog lite bättre när katten har blivit trygg i sin nya miljö,men du bör hålla efter hans ögon,gör det till en rutin. Hoppas det går bra med din nya vän. Vi får väl se någon bild på honom snart?
Ahh du har skaffat en vitfläck!! Grattis till ett bra val
Han ser fin ut.
yeah! :) Tack han är jätte mysig när kan känner för det :)
En till sak då… Han lämnar inte mitt rum xD och blir liv rädd när någon öppnar en dörr eller pratar utanför rummet. Det gjorde han inte hos uppfödaren :/ Men det går la säkert över när han har vant sig! :)

Jag använder Ramlösa, det är fantastiskt. Har en helvit med mycke mörkt rinn och det funkar bäst med Ramlösa.
Tina
Han ser brun ut under ögona, ska han va de, ?
Min katt var jättekellen när jag hämta han, inte rädd, kanske att dom vart dumma mot han?
#8 om du hade läst vad jag skrev så undrar ju jag vad jag ska göra åt hans rinniga ögon.. Så det är ögongojs
Eyeenvy är rena underverket
vilka vacc ska man ha på sina avels djur?? vilka tester?? när ska man ta förstakullen enligt min mentor så kan man ta första kull när honan är 8måndvilket jag tycker verak tidigt??
ha en bra dag. kram
Grundvaccinet för kattsnuva och kattpest är ju ett krav. Om det finns några andra bra vaccin idag vet jag inte. Förr fanns vaccin mot klamydia men den ingick i ett bredspektrum och var levande,den visade sig vara för kraftig och katter blev sjuka av den…finns den idag i annan form..någon annan som vet?
Honan bör ha löpt en gång först utan parning och inte paras före 10mån. det är väl de vanliga rekommendationerna.
PKD,HCM,klamydia är en del av de tester man kan göra.
ok tack för enligt henne skaman ta kull när honan löper första gången annrs få hon livmoderinflamtion?? pkd och hcm måste man ta dom är det ens vetrinär då??
ha en bra dag. kram
#13 Risken för livmoderinflammation ökar då de löper ofta och länge utan att bli parade.
Pkd-test görs med DNA,jag tror att vissa veterinärer kan skicka dessa,annars får man göra det själv. Vid HCM koll scannar vetiränären hjärtat,denna koll är extra viktig om man vet att HCM har förekommit i linjerna,det räcker då inte med en scanntest utan man får åtekomma.
Det är alldeles utmärkta produkter…själv använder jag Eyeenvypulvret..enda sättet att lugna hans ögon…o missfärgningen tar jag Jean-peau ögonvatten.
Han kommer att bli lugnare…de är olika och nu är han ju i en helt ny miljö.
ok tack själv använder jag ljumet vatten när jag tvätta deras ögon.
tack för svar.
ha en bra dag. kram