Perser iFokus

Perser

Etikett09-hälsa-beteenden
Läst 3163 ggr
ophelia
0

Ögon salvor

Jag har ju lite problem med Ophelias ögon.Hon har fått ögonsalva och någon dag var det bättre men nu är det lika dant igen.Är det någon som har tips på något annat än Clormysetin???(stavning??)Hon har inget var eller klegg i ögonen.Men är rosa runt ögat och när det rinner blir det jätteblött runt hela ögat.

Marita-L
0

Chloromucetin dropparna eller salvan är väldigt stark så en del blir värre av det å en speciell biverkning kan vara just återkommande ögonirritation efter avslutad behandling.
Jag själv tycker att Fucithalmic som är en snäll å mjukare ögonsalva mot ögoninflamation är bra.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

ophelia
0

#1Tack snälla för ett snabbt svar.Tänkte ringa till veten på tisdag.Kan ju vara bra att ha ett alternativ att be om som fungerar på katt..//Sylvia

Marita-L
0

Ja det är ju så varför ta den starkaste när det finns ett mildare..om man använder det starkaste å det blir ressistenta bakterier vad har man då kvar att välja mellan?!?

Chloromucetin är igentligen till för så hemska bakterier så som klamydia. Den är väldigt bra men stark.

Jag har en katt som blev värre av detta å hon blev bättre direkt när hon fick Fucithalmic så jag värdesätter den milda jätte mycket.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

LarsiForshaga
0

Chloromycetin dropparna fick vi till våran, fast då var det för en repa på hornhinnan. Då fick vi först droppa med ISOPTOATROPIN 0,5% för att vidga först….sen Chloromycetin 5mg/ml. Märkte inga biverkningar på henne.

Bart
0

Har haft Chlormycetin,här med.Men om det inte är varigt brukar jag köpa Noviform receptfri ögonsalva på apoteket.Tycker den funkar bra,om de bara är lite rinniga eller kniper med ett öga.

Kittentotts
0

Fucithalmic är kanonbra salva!

Maggie
0

Vi har haft 2 omgångar fucithalmic, inte så poppis av katterna men jag tycker att den funkat bra!

Leonis
0

Jag har både Fucithalmic och Cloromycetin hemma ifall att man behöver något för ögat. Bästa är ju att låta bli att torka så mycket då torkningen gör mer skada än nytta på ögat.

IdaJ
0

Har du provat att använda eye envy puder regelbundet? Det håller torrt under ögonen och skyddar pälsen mot missfärgningar. Är det tort så trivs inte svamp så bra och pudret motverkar även bakterietillväxt. Har använt det på våra katter och det har fungerat superbra! Det är inte heller någon antibiotika i det så det skapar inte resistenta bakterier utan kan användas så ofta man har behov av det.

Maggie
0

#9 Det hade jag velat testa, Märke? Vet du var man kan få tag på det?

simzonites
0

#10 på den här länken hittar du eye envy puder. Det är Birgitta May som säljer detta hon brukar vara på de flesta utställningar också.

http://www.angelfire.com/stars3/catroyale/indexsv.htm

/Lotta

/Lotta

IdaJ
0

#10 Det finns på en del djuraffärer också. Märket heter Eye envy och de har lite fler produkter också men det är bara pudret jag har använt. Det räcker med det på mina katter.

Annkis54
0

jag har inget bra råd att ge dig "Ophelia"

har oxå varit med om att det återkommer…
ska ta o köpa Noviform o testa

just nu så använder jag bara Bausch & Lomb o sköljer om det är irriterat…droppar i en droppe o sköljer ur
ska nog även testa eye envy pulvret
men Birgitta May är inte så ofta på IDP utställningar tror jag
så jag får nog skicka efter
hur gör du Ida…regelbundet skriver du,..är det vid behov eller mer eller mindre dagligen??

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

IdaJ
0

Normalt så rinner inte Vivvis ögon men om de börjar rinna så brukar jag använda det varje dag tills det slutar ev i kombination med att först köra en kur med noviform. Men det beror ju på varför ögonen rinner. Eftersom hennes ögon oftast inte rinner nästan någonting så använder jag det bara när det rinner extra mycket och inför utställningar.

Missfärgningarn försvinner fort tycker jag även om Vivvi sällan får det och hon blir supervit runt ögonen inför utställning! Det är inget som färgar pälsen så det går att använda på katter som inte är vita runt ögonen också. Vi hade det på Doris som är brunmaskad på utställning.

Annkis54
0

det verkar som det bara är att skaffa detta då hehe

Undrar om de säljs på utställningen i Varberg
annars så skickar jag efter det

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

ophelia
0

Tack snälla allihop för era goda råd.Ska köpa det receptfria och prova,Hon har ju som sagt var inget klegg.Bara att jobba på.