Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 1906 ggr
RosaGraddnos
0

Könsbestämning hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag har gett mig in på uppfödarbanan, och är en engagerad nybörjare! Jag föder upp katter av rasen brittiskt korthår och långhår. För snart en vecka sedan kom första kullen helt underbara bebisar!Glad

Nu undar jag om det finns några hjälpsamma själar här som jag hjälpa mig att könsbestämma kissarna. Jag har läst sådana trådar hela kvällarna nu, men tycker det är så svårt! Jag lägger upp några egna bilder så får vi se om det är någon som kan hjälpa mig.

Tack på förhand!

hälsningar

Anna

http://www.florabonne.n.nu

RosaGraddnos
0

Kattunge 2

RosaGraddnos
0

Kattunge 3

RosaGraddnos
0

Kattunge 4

RosaGraddnos
0

Kattunge 5

heliotropes
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Grattis till barnen!Glad Jag tycker att de tre första ser ut att vara flickor och de två senare pojkar.

De enda jag tycker är mer tydliga är den siste som är en pojk och den näst översta en flicka. Man kan lätt se sig lite blind.Skrattande.

Eva // medarbetare på Perser

RosaGraddnos
0

tack! ja, jag har nog sett mig blind!

Jag trodde nog att det skulle vara lite större skillnad, det låter ju ganska enkelt när man läser om hur man ska skilja dem åt. Glad

Erna
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Du kan också få lite hjälp med könsbestämningen genom att titta på färgen på pälsen. Vilka färger har föräldrarna? Då brukar det ge sig automatiskt i vissa fall.

Ex: far är rödtabby och mor är svarttabby. En svart kattunge kan bara vara en hane och en sköldpadd kan bara vara en hona.

Tabeller över färgutfall finns lite överallt på nätet.

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

RosaGraddnos
0

Hej igen!

Far är choklad (b) och mor är svarsködpaddsilver shaded (fs 11).

Det blev inga röda katter alls (skulle väl varit hanar) och inga sköldpadd (honor)vad jag har sett än, tre är varianter av choklad och en är blåspotted och en är svartsilverspotted (tror jag!).

Om någon varit sköldpadd eller en hane röd hade jag ju kunnat vara säker på den och sedan kunnat jämföra med de andra, det hade varit lättare.

men tackar iaf!

Annkis54
0

svårt att se på bilderna
det jag kollar på…är om kisshålet är runt eller avlångt
runt=hane
avlångt = hona
pillar du lite så kommer det oftast nån droppe urin (eller mer:):) o då kan det vara lättare att se

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se