Kattägares/kattuppfödares omgivning
Vad säger er omgivning, familj, släkt och vänner om att ni som kattägare/kattuppfödare ofta har förhinder till både det ena och det andra på grund av diverser tilldragelser med era katter. Till exempel kattutställningar och kattfödslar som krockar med olika arrangemang och bjudningar.
Så här i påsktid kan det vara aktuellt, eller hur? Vi var bjudna på påskmiddag hos ena sidan av släkten men Johan fick åka själv idag eftersom jag ville vara hemma hos Gori som ska föda när som (helst hade väl Johan också velat vara hemma vid den här händelsen). Klart att de man är bjuden till inte tycker det är kul när man uteblir.
En del har ju så svårt att förstå hur stort ens intresse är för katterna, det är ju vår livsstil. Det är ju vi som gör avkall på semesterresor och annat för att vi prioriterar våra katter och det som har att göra med dem.
/Lotta

Hmmm detta är värsta som finns, släkten! Min gillar ju inte djur, så de fattar inget! Jo mina föräldrar då. Men som annandagen ska vi på kalas, vi har Kajsa, hon kan inte följa med förstår ni, tar inte in djur alls i det hemmet, så ja! får se hur vi löser det denna gången då, men hundvakt iallafall! Jag brukar säga jag är sjuk
Fast sist va jag detta med, då fyllde brorsans fru 50
Vi har nog dessa problemen alla Lotta.
Min svärmor säger alltid:
Stackars lilla dig som måste hålla på med allt..och..usch jag vet inte vem som är vem för du har ju så många..jag har fem..eller herregud vågar jag sitta här..
Å på sommaren så låter det så här..ja det var ju onödigt av oss att köpa husvagn nu när ni ändå aldrig kan åka hemifrån…eller hur orkar du??
Ja nu kan man ju inte bjuda er på någonting för ni har ju hela huset fullt av djur..Ja det senaste var: Ja nu när Ann-Sofie skall konfirmera sig hur skall ni göra då? Jag menar ni har ju så många djur?
Ja och när vi började bygga på huset å kattgården så fick vi höra..ja ni är inte kloka som lägger ner så mycket pengar på katterna..hm..att bygga ett helt hus…hm..det var det dummaste jag har hört..
När vi skaffade Ludde så sa hon jaha nu kan vi nog aldrig komma å hälsa er för man kommer ju knappt in..
Utöver det så är hon underbar min svärmor..
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Precis så som du beskriver låter min mamma då de ska komma hit
Mitt svar: Stanna hemma då! Är så glad slippa tenaten nämligen

Vi har nog tur att alla har förståelse för att vi någon gång ska ha kull och måste stanna hemma. Det är väl i och för sig bara min mormor som tycker att vi inte kan låta katterna gå före.
Här kommer ett exempel: Jag klämde Michelles finger i bildörren för snart fjorton dagar sedan och på tisdag ska hon ner till Malmö på handkirurgen för att plocka stygnen och byta förband. Paddiz ska ha bebbar på torsdag. Jag håller mig hemma från och med nu och fram till hon fått bebbarna och då kan vi inte åka till Malmö med Michelle. Mina föräldrar ställer upp och kör ner till Malmö och då tycker min mormor att jag borde ju följa med eftersom det är min dotters finger det gäller.
Hon tycker att om mina föräldrar passar Paddiz kunde vi själv åka ner med Michelle. Nu hör det till saken att Michelle struntar i vem som kör henne och mina föräldrar vill absolut inte vara med på förlossningen och då tycker vi att vi löst det på bästa sätt. Nej, då får vi veta att sådan här skulle vi planerat bättre. Precis som om det var planerat att klämma fingret på Michelle.
Vi låter henne ha sin åsikt och sedan gör vi som vi vill. Det är i och för sig bara när det gäller barnen vs. katterna som hon håller på barnen. Annars är det ok med våra katter.
/Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Mina säger inget om att jag åker på utställningar och annat med katterna men jag är lite sugen på en katt till och ja då är jag ganska dum i deras ögon och att de inte får plats i lägenheten (81kvm) Nu vet jag att det får plats med fler katter och det är ju ändå mitt liv och mina djur det handlar om men så tycker inte de.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
haha samma gäller mina o min sambos föräldrar
va F-- skall ni ha alla katter till säjer dom det är katthår överalt
ja stanna hemma då
här i detta hem ingår nämligen våra katter i våran familj o duger inte det så ja då får dom stanna hemma
haha

Vi får bilda en egen släkt
Men åren får jag säga att min släkt har vant sig ganska bra
INGEN tycker det är konstigt att jag inte kommer för att det är kattungar på G..Annki (jag) kanske inte hade kommit ändå..
jag är ju redan ansedd som lite knepig
som gör som jag vill
inte som man bör/ska eller vad andra vill
Vi brukar ju ha reikiträff här hos mig varannan onsdag…ingen verkade tycka att det är konstigt att jag ställde in dessa för hela terminen…jag ska ägna ALL min energi åt kattungarna
När mina barn eller andra släktingar kommer hit o har svarta kläder ¨på sig..o blir fulla i vita hår…då pustar o stönar de.o jag skrattar ..är de så "dumma" efter alla dessa år så ha ha
men bara för att de inte säger nåt till mig direkt så kan de ju tycka o tänka nåt helt annat
men visst är vi KONSTIGA VI KATTFOLK
jag som ligger till 10-11…gillar inte heller köer…o ställer mig inte i dessa…o vänta….usch vad tråkigt
o vad gör jag gladeligen…
går upp 4 på morgonen…kör bil i 20-30-40 mil…står i lång kö o väntar…VÄNTAR 2 hela dagar…för att gå på kattutställning

Ja,nog får man höra kommentarer alltid,men jag bryr mig inte.Vill folk inte komma hit för katterna,så får de låta bli.Tycker de jag daltar med dem,så får de tycka det.Fått många kommentarer om att jag kostar på dem alldeles för mycket.Det finns ju billig kattsand och mat på ÖB…..Och försäkrade behöver de ju inte vara osv.Förklara har jag slutat med,orkar inte helt enkelt.Katterna ingår i min familj,och då har de rätt till det bästa,så är det bara.

Du är allt bra rolig du Annki! Men så mkt som stämmer i att man tycks vara en knepig typ.