Vikt EXO
Normalvikt för en EXO tjej vad är den då dom är 4 månader? Funderar om jag ska måsta banta en av mina ungar då hon är 4 månader och väger redan nu över 4 kg, är det normalt? Har aldrig haft så tung unge som denna. Bilden är då dom var lite över 3 månader där ser man lite skillnad på storlek på systrarna.
Sen nästa fråga, HUR bantar man en unge som är matglad? Jag har ju foder framme hela tiden både Persian kitten och Persian för vuxna.

Tycker inte hon är fet! Man banatr aldrig en ung katt, detta rättar ju sig med tiden. Bra ha hull som liten, hon ser inte ut väga 4kg.
Nä hon väger exakt 4,3 kg och är dubbelt så "fet" som sin syster, jag vet att man inte ska banta unga djur men klarar sig benstommen på henne då hon blir fetare och fetare? Har liksom aldrig haft en sån här heffaklump.
Hon ser ju dräktig ut !?!
Hon ser inte ut att vara fet.
Ingen bantning !!
Hon ser större ut än att vara lite över 3 månader !?!?
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Jag tycker inte hon ser fet ut,hon är nog bara stor,och som sagt kattungar ska inte bantas.Det kommer att jämna ut sig så småningom,hon har kanske anlag för att bli stor? Har hon stora tassar t.ex.?Bartan var stor redan som kattunge,vägde närmare 4 kg när han var i den åldern.Han har ungefär samma vikt nu med.På bilden är han 13 veckor.

Ett enkelt sätt att låta henne självreglera matintaget, är att ha matskålarna på en bänk el. ställning. Börjar hon bli för tung, så kommer hon inte hoppa upp lika ofta och äta.
Men i övrigt så är fetma minst lika skadligt för djur, som för människor. Så det bästa är väl att man har koll på de djur som lätt blir "hulliga" så att det inte blir för mkt. Sedan får du kolla hur kroppen på henne känns…är den "fläskig och lös" eller är hon hård och tung!!! Är hon rent fläskig, så är det värre. Och hur aktiv är hon?…leker hon som de andra eller ligger hon bara och latar sig på dagarna? Om allt i övrigt är normalt och hon är fast i kroppen, så är hon nog bara stooor!
Alla är dom olika å dom växer å kommer jämna ut sig med tiden låt hon bara vara, det är mitt råd. Hon ser ju väl mående ut å inte fet.
Min Cornelia vägde något sådant tills hon började löpa då hon gick ner till 3 kg å det gjorde mig orolig så låt hon bara ha det gott.

Hon är fin tycker jag.
#6 Jo hon är kraftig hela hon, riktig tjurnacke har hon och jättepåsar på kinderna. Hon har att brås på genom sin importerade USA champion pappa, synd hon har lite lång näsa men så har ju tyvärr choklad katterna.

man bantar ändå inte småttingar, inte bantar man en bebis heller, jag har haft klumpar till pojkar(barn) detta rättar ut sig. Har haft otroligt kraftig kattungar med, de är normala idag. Låt henne vara, sluta tänk på henne som en fetknopp, hon är ju jättefin!
Ok, Tack för alla svar här då

Jag tycker att hon är underbar=) Och hon växer säkert ifrån det, bättre med lite rundare katt än en speta. Ialf på domarbordet.=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Låter juh som att hon är kraftig, och det är bara BRA! Är betydligt värre för dem som inte går upp i vikt och förtfarande väger under 1kg då de är 12-15veckor. Men även de, brukar bli normala med tiden. Och stora katter är ju något som de flesta vill ha.
Jo men nu går det nog inte ställa henne då hon har choklad och dom har ju tyvärr lite lång näsa, men hon är ändå mitt Hjärta hur hon än ser ut
Hon ligger jämnt på min nacke då jag sitter vid databordet, var lätt då hon var mindre men nu är min nacke/axlar för liten yta .
#16 Låter som en väldigt mysig tjej, vart kommer hon ifrån?
Hon kan ge fina typade bebisar fast hon har lite näsa.
Hon kommer från Gävle en Choklad/Lila uppfödare och ja,hon ger säkert fina barn då hennes syster och bror är väldigt bra typade.

Även om hon inte går att ställa pga av färgen så är det ju så att hon nedärver att hon är kraftig och i framtida generationer när näsan är kortare så har de förhoppningsvis ärvt lite utav rundheten med.
Men är hon väldigt rund som vuxen kan det ju vara svårt att få henne dräktig men det kan du ju tänka på då=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Gillar små näsor jag
Jag tycker absolut inte hon ser fet ut! En liten hälsomsam tjej ser det ut att vara´- hon växer ju som sagt fortfarande. 
/Lotta
Jo jag med då dom har lite lättare att andas sen behöver inte Huskattan känna sig ensam här med kran
, synd hon blev rinnig i ögona efter sista vaccineringen bara men jag hoppas det går över snart. Hon blev ju så himla sjuk då hon fick sista sprutan
Nu hänger inte jag med här ? Vem är vitnos? Huskatten? #24 Kan du upplysa mig lite?
Okej..jag tyckte denna tråden var en riktigt trevlig tråd tills nu.
Jo, tyvärr så förstördes den ganska fort men det är nog inte meningen jag ska lägga komentarer här då nån förstör vad jag gör 
Nu tycker jag att vi slutar med detta tråkiga och återgår till vad tråden handlar om. Finns det mer att säga får ni ta det via PM.
Om ni skall hålla på så tycker jag att ni kan ta upp detta via PM..
Hur ser en cesky ut? Vad är det för typ av hund?
Ja sätt in en ny tråd om hundarna..
#36 Så här såg min gammelvovve ut! Han hade aldrig bott med katt förrens han var 10 år och blev jätteförtjust i lillkissen!
Ceskyterriern är en terrier som inte har det tuffa terriertemperamentet. Den brukar fungera mycket bra med andra djur och hundar. Den fäller inte så den kan vara ett alternativ för allergiker. Jag har haft rasen i många år och tycker den är väl värd att marknadsföras. Den kallas ibland pensionärshundför att den är så lättfostrad! 
Åh så gulliga dom är tillsammans.
Ett litet inlägg bara..jag har väldigt svårt att hålla tyst här nu…men eftersom jag är en av medarbetarna så får jag väl hålla mig mer än ni andra
#Dusse är en av dessa ÄNGLAR som det skrivs om i tråden
"änglar på jorden"
så jag väljer att tro 100% på vad Dusse skriver här

#40 Va bra du skrev detta Annki, så svårt hänga med ibland. Och du verkar ha hjärtat på rätt ställe Dusse. Mkt fina bilder du visat!
Tycker det är märkligt för så fort jag gör en ny tråd här så brakar det iväg och blir nåt helt annat än vad jag ville ha fram. Det är inte första gången mina trådar slutar i nåt annat så varför inte säga direkt att jag inte ska fråga nåt här istället för att byta ämne och att jag blir påhoppad. Fattar liksom inte vad hundar och Änglar har med min fråga om Vikt på Exotic.
kan vi inte ha roligt här på perser forum i stället
dom som har något illa att ta upp skriv pm istället
dusse
underbara små djur du har sååå söta

Ja så det kan bli ibland på forum. Det är ju så att trådar spårar ur. Men om Dusse nu är den person en ängel som hjälper djuren då tycker jag det va bra få reda på detta! Så lät det ju inte i allt som skrevs i dina inlägg. Nu tycker jag att tråden kan fortsätta på vikten på din katt, men jag tycker du fått bra svar Leonis, vill du vi låser tråden så får vi ju göra detta så den inte spårar ur mer.
bra

Min Herman är rund o go som en liten fotboll.Lena