Vildingen Eliza
Måste fråga er! Jag har en tjej, ja vi brukar skoja hon har nog Adhd, men att hon då passar ihop med sin matte, och som även har erfarenhet utav sådanda barn i huset hemma sen många år.
Nu är våren här, Eliza lär få mig gå ner i vikt. Varje gång jag öppnar dörren el barnen så sticker hon ut hoppar över staketet som en världsmästare i höjdhopp. Flera mornar har jag skrikit kl 5.30, 6 tiden på pojken min som fått rusa ut i terräng i skogen vi har vid gränsen för jaga in henne. Kalle vår schäfer har med fått leka jage för få in henne. Men detta räcker inte! Hon klättrar upp hur enkelt som helst på altan sidan som är 2 meter upp då huset är slutningshus så har vi altanen/balkongen 13 meter på baksidan, där får hon för sig att gå upp på taket för fåglarna kvittrar så fint. Lovar vi har jage! Man hinner inte blinka innan hon kommer, man kollar så zonen är fri, rätt som det är kommer en grå skugga mellan benen.

Jo,vill de ut så har de 1000 knep.

Märkt detta! Men vi bor lantligt ändå nära stan, har en landsväg nedanför med en del dårar, man är ju rädd behöva ge beskedet hon blivit överkörd, och att behöva hitta henne så är ingen kul syn, man är ju livrädd något händer! Sen är hon fertil, vem vet liksom. jag vet inte vad jag ska göra mer än låsa in henne, detta har jag gjort några ggr då dörren öppnad mkt på dagtid, då skriker hon hejdlöst.
Du får binda busfröet.Rackarekatt.Lena
Hälsningar LENA

Hmmmm hon hade löst detta med Lena

Jag har nätdörr i altandörren som katterna inte kan forcera,en sån kan man säkert ha innanför ytterdörren oxå.Då kan man ändå ha öppet så det blir frisk luft.Men vet ju när barnen var mindre at det var ett fasligt passande,med dörren.

Ja nätdörr hasr vi på sommaren, men Eliza smiter ju liksom lurigt imellan oss alla, så nätdörren hade ju gett samma problem innan vi hinner stänga