Perser iFokus

Perser

Etikett12-pälsvård
Läst 2202 ggr
AmandaWvW
2011-04-02 19:01
0

Furminator

Hej, jag funderar på att köpa en furminator till min exotic, men är lite rädd att den ska skada pälsen. Han ställs visserligen inte ut pga sternumkrok, men ändå. Vilka är bättre på päls än ni som håller på med persrar?

Någon som provat? vilken storlek är lämplig? tycker alla katter om dem?

Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.

Erna
2011-04-03 11:55
0

Hej!

Jag har ganska nyligen skaffat mig en Furminator och den är toppen, särskilt till Exo.

Jag har jämfört med andra kammar, kardor och borstar och INGEN är lika bra. Den skadar inte pälsen, utan kammar ur den lösa pälsen, mest underpäls, så att katten inte fäller i onödan. Den nya pälsen kan därmed komma tillbaka snabbare. man riskerar inte att katten slickar i sig en massa lös päls.

Jag har läst att man ska vara försiktig och inte använda på tovor, men det blir ju inte aktuellt på en exo.

Jag köpte mellanstorleken men den minsta för katt är säkert lika bra.

Enligt en kompis som säljer Furminator, finns det kopior som kostar mindre än hälften och de är precis lika bra. Det är samma blad i dem, bara handtagen skiljer sig.

Jag har funderat på snart att starta en internetshop med tillbehör till katt och där ska Furminator självklart ingå. Jag kommer bara att sälja såna produkter som jag själv provat och kan rekommendera till perser och exotic. Även mitt trimkompendium och Kattskolan kommer att finnas i sortimentet.

Eftersom jag så småningom kommer att sluta med uppfödning, i alla fall i den omfattning jag har nu, så är det kul att syssla med lite annat.

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Annkis54
2011-04-05 12:06
0

den är jättebra..men inte alla katter gillar den
mina är inte så förtjusta i den
men då får man ta de lite extra försiktigt
det märks väldigt väl på mängden hår som blir i hemmet

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

AlexH
2011-04-07 10:50
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

har en hemma som jag använder på både hund och katt.. jag har bara korthårs rsaer.. men det funkar på dem med… Man måste vara försiktig dock och att man håller den i rätt vinkel så att man inte irriterar huden :)

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se